Camioanele Aspropyrgos ajung si in Belgia, dar acolo e mai usor decat in Franta sa eviti sa faci pauza de 45 de ore. Oricum, nici in aceasta tara soferii nu au fost controlati sau avertizati pana in prezent.
Nici vehiculele Bon Trans nu au fost controlate in Belgia pentru respectarea legii privind pauza saptamanala normala, „dar am auzit de la alte firme ca exista astfel de controale. De exemplu, una dintre ele a fost amendata, in urma unui control in trafic, pentru o pauza de 45 de ore pe care soferul a facut-o in Danemarca avand cardul in tahograf. Si de atunci noi sfatuim soferii sa scoata cardul cand fac pauza saptamanala normala.
Daca faci pauza normala cu cardul in tahograf ei prezuma ca ai facut pauza in cabina si iti pot intocmi procesul verbal. In acest caz tu trebuie sa le dovedesti ca nu au dreptate, ceea ce in Belgia e dificil, pentru ca o amenda platita nu mai poate fi contestata“, explica managerul firmei, Vasile Csengeri,
Si camioanele Dianthus ajung in Belgia, dar in general numai in tranzit, si, fiind o tara cu suprafata mica, nu a fost nevoie niciodata sa se inchirieze camere la hotel. Controale au fost si acolo, mai ales pentru programul de condus, dar niciodata pana acum pentru pauza saptamanala normala luata in cabina.
Nici camioanele Semiramis nu efectueaza niciodata pauza de 45 de ore in Belgia, ci pleaca de acolo la sfarsit de saptamana, aceasta tara fiind usor de evitat datorita suprafetei mici.
Managerul unei alte firme de transport, care are baza in Belgia, aproape de granita, arata ca la fiecare sfarsit de saptamana circa 45 de camioane parcheaza in aceasta tara, dar aici amenzile pentru pauza saptamanala normala sunt mai mici decat in Franta.