Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Antalis a inchiriat cel mai mare spatiu in 2009

Fuzionarea cu Map Merchant de anul trecut a determinat Antalis sa caute un spatiu de depozitare mai mare decat cel pe care il detinea, efectuand astfel „tranzactia anului” in real-estate, prin inchirierea a 10.000 m2 in parcul Equest de langa Bucuresti. Aflata in plina dezvoltare, Antalis si-a propus ca anul acesta sa-si externalizeze activitatea de transport, dar si sa inceapa o campanie de reciclare a paletilor.
 

Fuziunea Antalis cu Map Merchant s-a produs la nivel local abia anul trecut, dupa ce pe plan international cele doua companii si-au dat mana inca de acum doi ani. Miscarea a determinat compania sa treaca de la spatiul existent de depozitare, de 6.250 m2, la unul de 10.000 m2.
„Dupa fuziune s-a creat necesitatea unui spatiu suplimentar. In prima faza am adus Map mai aproape de noi, in parcul Equest Logistic Center. Apoi am incercat sa gasim un singur depozit pentru amandoua companiile. Am inceput negocierile anul trecut in primavara“, a explicat Bogdan Balasoiu, directorul de logistica Antalis.
Antalis a optat pentru parcul Bucharest West, dezvoltat de Portland Trust, iar tranzactia a fost intermediata de Colliers International. Lipsa cererilor de anul trecut face ca aceasta sa fie cea mai mare tranzactie din 2009. „Am studiat oferte de la mai multi dezvoltatori, iar Portland a fost cel care ne-a oferit disponibilitatea imediata a spatiului.“
Depozitul era deja construit, iar compania urmeaza sa se mute luna aceasta. „Preturile la chirii au scazut, pentru ca nu au fost multi clienti interesati de spatii atat de mari. Iar noi, ca potentiali chiriasi, am incercat sa obtinem conditii cat mai bune. Cele mai multe negocieri au vizat spatiul, lucrarile care trebuie efectuate aici, amenajarea si conditiile ulterioare. Depozitul a fost inchiriat pe termen mediu.“ Spatiul va servi si pentru noua divizie de Packaging, care va fi dezvoltata de Antalis, dar si pentru extinderea gamei de produse destinate industriei publicitare.
In tara, Antalis mai are depozite la Cluj si Iasi, in total 1.000 m2.
Pentru activitatea de cross docking, compania lucreaza cu subcontractori la Timisoara, Sibiu, Bacau si Brasov. „Colaboram cu mai multi operatori logistici de pe piata locala. Am evitat sa lucram cu un singur operator, iar locatiile le folosim ca platforme de incarcare/descarcare. La nivel local, masinile sunt inchiriate de noi sau distributia o fac direct cei care detin depozitele.“
Desi piata distribuitorilor de hartie a inregistrat un declin anul trecut, unirea cu Map a facut ca activitatea Antalis sa creasca in aceasta perioada. „In 2010 vom adauga in portofoliul nostru si produsele diviziei de packaging, divizie care exista deja la nivel european.“
Perioadele de varf in domeniul distributiei de hartie incep la mijlocul lui februarie si tin pana in aprilie, apoi volumele stagneaza pana la inceputul lui iunie, scad in vara si incep din nou sa creasca in septembrie.

Antalis externalizeaza transportul
Antalis detine o flota proprie pe care intentioneaza sa o transfere catre depozitele regionale din tara. Pe viitor, pe masura ce masinile vor fi „epuizate“ din punct de vedere tehnic, Antalis are de gand sa renunte la ele si sa externalizeze complet activitatea de transport. „Din calculul nostru a reiesit ca este mult mai eficient sa lucram cu subcontractori. Pentru activitatea de transport trebuie sa platim anual multe taxe, gen Casco pentru masini, asigurare pentru marfa, carburant sau salarii. Asa ca am luat decizia sa externalizam. Un transportator isi poate imparti altfel aceste cheltuieli.“
In alegerea partenerilor de transport, compania pune accent pe starea tehnica a vehiculelor, pe respectul pentru client, pe seriozitate, pe respectarea timpilor de tranzit si, nu in ultimul rand, pe pretul oferit. In curand, masinile subcontractorilor care fac distributie exclusiv pentru Antalis vor trebui inscriptionate cu sigla companiei. „Acestea sunt obligate sa ne stea la dispozitie 24 de ore, deoarece livrarile noastre se fac in cateva ore de la comanda. Noi dam de lucru transportatorilor, iar ei trebuie sa ne asigure prezenta permanenta. Cu partenerii cu care efectuam transporturi regionale sau la mare distanta nu avem o relatie exclusiva, deoarece nu vin intotdeauna aceleasi camioane la incarcat.“
In ERP-ul companiei exista un modul de monitorizare implementat de specialistii de aici care tine evidenta activitatii de transport. „Stim exact ce marfa s-a incarcat si in ce camioane. Dar este destul de dificil sa organizam rute de incarcare/descarcare. Deoarece, de multe ori, avand in vedere pozitionarea clientului in ierarhia volumelor comandate, trebuie sa faci rabat de la reguli si sa trimiti masina doar cu un palet pentru a ajunge cat mai repede. Iar asta inseamna un grad ridicat de servicii pentru client. Incercam sa oferim niste servicii cu valoare adaugata clientilor, avand, in acelasi timp, si costuri reduse pentru noi.“

Campanie pentru reciclare paletilor
Luna trecuta, Antalis a initiat campania „Pretuieste si recicleaza“, care isi propune constientizarea si stimularea clientilor si partenerilor sai pentru reducerea consumului de paleti si adoptarea unui consum responsabil de resurse naturale. Mesajul campaniei va aparea pe fiecare colet de marfa livrat, iar clientii vor fi rugati sa restituie paletii pe care le este livrata marfa. Actiunea este coordonata de la toate depozitele companiei, urmand ca acolo sa ajunga paletii pentru a fi refolositi.
Zilnic, Antalis pune la dispozitia clientilor 300 de paleti de lemn, iar anual 75.000 de unitati, ceea ce inseamna peste 3.000 de copaci taiati. „Consumam tot mai mult din resursele naturale si punem in pericol sistemele de mediu. De aceea, Antalis a ales sa actioneze nu doar pentru a minimaliza impactul pe care il au produsele pe care le comercializeaza asupra mediului, ci si pentru a minimaliza insusi impactul actiunilor companiei asupra mediului inconjurator.“
Antalis este lider european si numarul 4 mondial in distributia materialelor utilizate ca suport in comunicare: hartii si cartoane tipografice, hartii pentru aplicatii de birou, hartii si cartoane creative, materiale pentru signalistica si comunicare vizuala, cu vanzari de 3,4 miliarde de euro in 2008. Cei 7.900 de angajati stau la dispozitia celor peste 230.000 de clienti din 53 de tari. Antalis este o companie detinuta in totalitate de Sequana si distribuie anual circa trei milioane de tone de hartie.

Articole similare