Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

AOAR ia pozitie in legatura cu Codul Fiscal

AOAR a participat activ la dezbaterea Codului Fiscal, insistand pe eliminarea discriminarii negative a grupurilor de firme romanesti, carora nu li se accepta consolidarea fiscala, in mod similar cu ceea ce se accepta pentru grupurile de firme multinationale. Asociatia a sustinut necesitatea acceptarii consolidarii fiscale, argumentand ca aceasta masura ar sprijini dezvoltarea organica a grupurilor de firme romanesti, dezvantajate in continuare de costurile mari ale creditarii, comparativ cu costurile creditelor pentru companiilor multinationale.
 

Doar in 2015 ANAF a inceput controlul preturilor de transfer practicate de anumite companii multinationale, confirmand avantajarea de pana acum a acestora, comparativ cu numeroasele controale facute IMM-urilor, in general celor cu capital autohton. AOAR isi mentine cerinta, neluata in considerare de Ministerul de Finante si parlamentarii din Comisia de Buget Finante, privind acceptarea consolidarii fiscale pentru grupurile de firme romanesti, similar tratamentului aplicat companiilor multinationale, unele profitand din plin de acest avantaj, asa cum rezulta din primele inspectii ale ANAF in legatura cu tema dificila a preturilor de transfer.
AOAR sustine si apreciaza ca necesara reducerea fiscalitatii, chiar si gradual, ca o revenire la normalitatea din anul 2010, cand aceasta masura a fost anuntata ca fiind una temporara, si nu sustine cresterea salariilor in sectorul bugetar, in conditiile mentinerii unei legislatii stufoase, neclare generand o birocratie inutila, care consuma nejustificat resursele financiare limitate ale companiilor. Informatizarea agresiva, portabilitatea si transparenta bazelor de date publice trebuie sa preceada orice crestere de salarii.
AOAR considera greu de inteles si acceptat opiniile exprimate de conducerea BNR si a unor reprezentanti ai Consiliului Fiscal, care apreciaza ca o crestere anuala a PIB-ului cu mai mult de 3% ar reprezenta un pericol si o revenire la situatia din 2008, si solicita tuturor partidelor politice sa negocieze si sa accepte masuri de dezvoltare economica care, prin ritmuri anuale de crestere a PIB-ului de 4-5% pe an sa ofere posibilitatea, in 5-10 ani, a nivelului de convergenta reala fata de media UE. Reaminitim ca acest criteriu nou, adaugat de oficialii UE, fara a fi stipulat intre criteriile tratatului de la Maastricht, aprobat si preluat fara comentarii de conducerea BNR, a devenit criteriu de adoptare a monedei euro.
AOAR intelege preocuparea BNR si a specialistilor/analistilor economici fata de temeritatea masurilor de reducere agresiva a fiscalitatii, asa cum este prevazuta in noul Cod Fiscal, dar nu intelege si considera incorecta lipsa de solutii alternative, documentate, evaluate care ar putea sa contribuie la dezbateri generatoare de perspectiva mai clara pentru mediul de afaceri. Simpla retorica bazata pe pozitiile formale detinute, dublate de controverse politice sterile, nu face decat sa creeze noi dificultati mediului de afaceri, ducand la cresterea neincrederii in politicile economice promovate de Guvern si Parlament, inghetarea investitiilor, reducerea numarului de locuri de munca, stagnare economica si teama pentru viitor.
AOAR apreciaza ca Romania nu-si poate permite mentinerea unei astfel de atmosfere, nociva pentru mediul de afaceri, motiv pentru care cere fortelor politice sa depasesca negocierea unor prevederi fiscale punctuale si sa propuna Romaniei un Pact pentru Dezvoltarea Economica pana in anul 2025 sau 2030.

Articole similare

Ad