Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

APTE 2002 amenință cu proteste în stradă, cu sute de camioane

APTE 2002 se pronunță și ea împotriva noului proiect de ordonanță pentru modificarea și completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal, considerând că Guvernul, în total dispreț față de Parlament și Președinție, dorește supraimpozitarea veniturilor transportatorilor, în favoarea multinaționalelor.

Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 îi solicită Guvernului să elimine de îndată propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori, inițiativă care are ca scop trimiterea în faliment a sectorului de transport rutier din România.

,,Constatăm cu maximă indignare că Guvernul își permită să treacă peste voința Parlamentului și chiar a Președintelui României, cel care a legiferat, respectiv a promulgat în prima parte a acestui an legea de corectare a abuzurilor ANAF, instituție care și-a permis ad-hoc, printr-o reinterpretare abuzivă a codului fiscal, să stabilească impozite inventate pentru sectorul de transport rutier’’, a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte al APTE 2002. ,,Suntem deciși ferm să protestăm cu sute de camioane în stradă. Prin propunerea de modificare a codului fiscal, lansată în dezbatere publică, dar fără consultarea noastră în prealabil, constatăm că, din nou, elemente din administrația publică ce ignoră voința legiuitorului vor să majoreze impozitele pentru salariații din transporturi, un segment crucial pentru economia României, de până la 10 ori, în condițiile în care am fost asigurați repetat că nu vor exita majorări de taxe și impozite. Concret, este vorba de propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanța pentru modificarea și completarea Codului Fiscal, prin care se dorește ca tot ceea ce depășește 33% din salariul de bază și reprezintă indemnizații plătite pentru clauza de mobilitate să devină venituri impozabile.’’

Dorin Jurjuț mai explică faptul că este a doua oară în ultimul an când se încearcă distrugerea sectorului de transport rutier din România, unul extrem de performant la nivelul Uniunii Europene și crucial pentru economia țării noaste, ceea ce “nu credem că este întâmplător”.

De aceea APTE 2002 îi solicită de urgență Guvernului să păstreze legislația prezentă, care tratează indemnizațiile plătite pentru clauza de mobilitate exact precum indemnizațiile de detașare/delegare, și să elimine această propunere “care urmărește, o spunem direct, falimentul industriei de transport rutier din România’’, a declarat și Adrian Pop, președinte APTE 2002. ,,De data aceasta prevederea propusă nu are doar efectul de a genera posibile interpretări abuzive din partea ANAF, ci ea este clară și țintită în detrimentul transportatorilor. Este o răzbunare draconică împotriva transportatorilor. Practic, profitând de faptul că Parlamentul – legiuitorul țării și cel care a sancționat în urmă cu mai puțin de jumătate de an abuzurile ANAF – este acum în vacanță parlamentară, funcționari cu interese contrare interesului economiei naționale încearcă să vâre prin Guvern, prin ministrul finanțelor publice Adrian Câciu și prin primul ministru al Guvernului, prevederi de natură să pună la pământ sectorul de transport rutier din România. A reduce veniturile aferente prestațiilor suplimentare din salariu de la 3 salarii până la 33% din salariu, pe lângă faptul că este contrar a tot ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, nu face decât să pună firmele serioase și competitive de transport românești în imposibilitatea continuării activității, prin scoaterea lor de pe piață. În avantajul cui altcuiva dacă nu ar competitorilor externi și a multinaționalelor?’’, a mai declarat Dorin Jurjuț.

Reamintim că în 2021 sectorul de transport din România a generat încasări valutare de aproape 7,5 miliarde de euro şi a contribuit la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de euro. Astfel, transporturile rutiere au reprezentat 45,54% din soldul pozitiv înregistrat la capitolul servicii din contul curent (pe ansamblu contul curent înregistrând un deficit mare şi în creştere). Sectorul de transporturi ar fi putut contribui și mai mult dacă nu ar fi fost piedicile nenecesare rezultate din interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF.

APTE 2002 estimează că aplicarea noilor prevederi propuse, pe care le solicită eliminate de îndată, va genera doar într-o primă fază pierderi anuale de circa 1,5 miliarde de euro pentru sectorul transporturilor rutiere din România, care este deja afectat de scumpirea fără niciun fundament real a asigurărilor RCA, de majorarea prețului la carburanți și de presiunile salariale în urma nereușitei de către statul român de a ține sub control inflația. În acest context, APTE 2002 anunță că pregătește proteste de amploare pe principalele drumuri naționale din România și în marile orașe, în condițiile în care Guvernul României nu va elimina de îndată propunerile toxice de modificare a codului fiscal care vizează tocmai destructurarea serviciilor de transport rutier cu capital românesc.

Reamintim că APTE 2002 reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport rutier care operează peste 12.800 de camioane.

Articole similare

Ad