Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

APTE 2002 cere amanarea punerii in functiune a sistemului TSM din Ungaria

Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 a formulat o cerere catre Ministerul Inovatiei si Tehnologiei din Ungaria prin care a solicitat amanarea punerii in functiune a sistemului prin intermediul careia autovehiculele de transport vor fi cantarite automat in 89 de puncte de cantarire instalate in asfaltul principalelor artere de tranzit ale Ungariei.
Potrivit unui comunicat al asociatiei, amanarea se justifica prin faptul ca in prezent, sistemul TSM genereaza rezultate eronate, testele efectuate in ultimele doua luni indicand diferente chiar si de 3 tone dintre valorile emise de cantarele clasice de pe marginea soselelor si cele din asfalt (TSM). S-a reclamat faptul ca exista diferente si intre masuratorile cantarelor expeditorilor si cele ale sistemului TSM , cele din urma indicand valori mai mari cu 1-3 tone fata de cele de la incarcare. De mentionat este faptul ca acest sistem s-a dorit a fi pus in functiune din 19 septembrie 2017 , dar, din cauza multiplelor erori de functionalitate data de start s-a amanat pentru 1 iunie 2018, insa disfunctionalitatile nu s-au remediat.
 

APTE 2002 considera neintemeiata atragerea raspunderii obiective doar a transportatorului pentru depasirile de greutate sesizate de Sistemul TSM, in conditiile in care raspunderea ii poate apartine si expeditorului/incarcatorului marfii (mai ales ca sunt servicii de incarcare/aranjare marfa la care soferul nu poate asista).
APTE 2002 considera netemeinica si nelegala abrogarea prevederilor privind toleranta de 500 kg la depasirile masei totale sau pe axe, deoarece astfel s-au creat conditiile pentru provocarea unui val de amenzi ca si la punerea in functiune a sistemului HU-GO. In cererea transmisa s-a evidentiat faptul ca punerea in functiune in cunostinta de cauza a unui sistem cu grave carente tehnice si cu o dovedita functionalitate eronata poate fi considerata un abuz al autoritatilor de resort, deoarece un sistem eronat poate genera doar amenzi ilegale si nejustificate.
In incheiere APTE 2002 a atras atentia Ministerul Inovatiei si Tehnologiei din Ungaria ca in cazul in care acest sistem eronat va intra in functiune si vor incepe sa se comunice transportatorilor romani sanctiuni nelegale si netemeinice se va impune organizarea unui protest de mare anvergura, deoarece organizarea unui astfel de sistem care genereaza valori eronate nu poate fi acceptata nicaieri in lume.

Articole similare

Ad