Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Arcese se orienteaza catre logistica

Arcese Transport si-a inceput activitatea in Romania in urma cu sapte ani pe piata de transport, iar de anul trecut a inceput sa se orienteze catre logistica. Astfel, aceasta a ajuns la un spatiu de depozitare de 5.000 m2 la Cluj si de 8.000 m2 la Bucuresti. Planurile companiei includ o dezvoltare a retelei de distributie din tara, dar si a transportului intermodal.
Prezenta in tara noastra din 2011, compania cu capital italian Arcese si-a inceput activitatea aici initial pe piata de transport si ulterior a dezvoltat-o si pe partea de logistica. Compania dispunea de un spatiu logistic de 2.000 m2 la Cluj, pe care anul trecut a decis sa il extinda la circa 5.000 m2 intr-o noua locatie. „Am decis sa extindem acum spatiul de depozitare de la Cluj deoarece, pe de o parte, spatiul exisent a devenit neincapator, iar pe de alta parte, pana in 2016 la Cluj nu existau spatii de depozitare clasa A”, a declarat Flaviu Maxim, director de logistica in cadrul Arcese Transport.
 

Tot anul trecut, Arcese Transport si-a extins activitatea de logistica la Bucuresti in doua spatii inchiriate ce totalizeaza 8.000 m2, aflate in parcurile logistice din vecinatatea autostrazii A1 la km 13 si 23. Iar planurile pentru anul acesta includ consolidarea celor doua depozite intr-un nou centru logistic. „Orientarea catre activitatea de logistica a fost generata de unii dintre clientii companiei pentru care aceasta realiza activitatea de transport sau mici operatiuni de logistica.”
Depozitele sunt concentrate pe marfuri generale, de obicei din industria auto, si sunt multiclient.
Procesele din depozite sunt oarecum similare, insa difera industriile in care compania opereaza in cele doua locatii. Daca la Cluj Arcese Transport se concentreaza pe industria auto, clientii de la Bucuresti sunt, in general, din sectorul industrial si FMCG.
In cadrul depozitului compania efectueaza operatiuni de picking, impachetare si servicii cu valoare adaugata, adica etichetari, infoliere, kitting etc., proces oferit atat pentru FMCG, cat si pentru industria auto.

Activitatea de distributie este in crestere
Compania incearca sa ofere solutii complete, de la transportul materiei prime sau al marfurilor catre depozit la operatiuni in depozit si distributie locala sau nationala.
Distributia se face atat cu vehicule proprii, cat si subcontractate, pentru face fata atat activitatii de baza a clientilor, cat si celor sezoniere. O parte din activitatea de distributie este realizata cu masini dedicate unor clienti, iar o alta parte este reprezentata de transportul in regim de grupaj, unde in aceleasi masini sunt combinate marfurile mai multor clienti, in functie de zona de livrare. Astfel, distributia este realizata atat cu vehicule mici de 8 europaleti, cat si cu cele de 20 t. Masinile mici sunt folosite in special pentru distributia locala. „Cresterea de la an la an a activitatii de distributie ne-a permis dezvoltarea unor retele in special in jurul marilor orase. In planificarea masinilor de distributie folosim instructiunile clare de livrare pe care le avem, cautam sa avem un grad de incarcare mult mai mare al masinilor de distributie si combinam marfurile de volum cu cele de tonaj.”
Pe o masina de grupaj sunt combinate 5-6 descarcari, la care se adauga colectarile care apar in zona de livrare. De la depozitele de la Cluj si Bucuresti sunt deservite zonele limitrofe. Cu aceleasi masini de livrare se fac si colectarile de marfuri care pleaca apoi mai departe spre distributie in alte zone sau la transport international. Cu masinile de livrare sunt colectati si europaletii.
Planurile companiei includ dezvoltarea activitatii de distributie, prin crearea unei retele proprii in toata tara. „Pentru a fi eficienti trebuie sa deservim fiecare zona geografica prin cate un depozit, respectiv Moldova, partea de sud si Transilvania, care sa fie conectate la reteaua de distributie.”
Investitiile de anul trecut in depozitul de la Cluj au depasit 100.000 de euro in echipamente si rafturi. Iar proiectul de unificare a celor doua depozite de la Bucuresti presupune o investitie de 600-700.000 de euro.
Compania dispune de un WMS dezvoltat in-house, foarte customizabil, disponibil la nivel de grup si care se foloseste in toate centrele Arcese din Europa. Sistemul este dezvoltat pentru toate operatiunille grupului Arcese, iar partea de conexiune este dezvoltata impreuna cu clientii. „In functie de complexitatea operatiunilor si de solicitarile clientilor, conexiunea cu sistemul clientilor poate presupune unele investitii de ambele parti. Ramane la latitudinea partilor modul in care sunt tratate aceste costuri. Sunt si situatii in care costurile sunt suportate de noi, fiind considerate drept investitii pe termen lung.”

Chiriile de la Cluj sunt similare cu cele din Bucuresti
Potrivit lui Flaviu Maxim, preturile pe chirie la depozitele de la Cluj sunt similare sau chiar mai mari decat cele de la Bucuresti, la care se adauga costurile de „service-charge”, cele administrative, dar si cele cu utilitatile. „Avem un cost fix lunar de service charge pe metru patrat, care ulterior, in functie de ce prevede contractul, se poate reconcilia cu ce costuri a inregistrat efectiv proprietarul. In calculul catre client includem costurile fixe de chirie, dar si pe cele estimate de proprietar pentru partea de service-charge, pe care le comparam cu un istoric inregistrat de noi in anii anteriori. Practic, noi platim lunar o taxa, iar la final de an se strange o valoare, care se compara cu costurile inregistrate efectiv de proprietar. Atunci se face o reconciliere in care chiriasul poate returna niste bani proprietarului sau invers.”

Articole similare

Ad
Ad