Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ARMO: România ocupă locul 3 în topul comerțului electronic din Europa Centrală și de Est

România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală și de Est în privința comerțului electronic, urmată de Polonia și Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024, comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam.

În 2023, valoarea comerțului electronic de bunuri și servicii din România a atins 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din PIB, în creștere față de 3,17% în anul anterior. Această evoluție reflectă reziliența și adaptabilitatea sectorului ecommerce din România, consolidându-l ca un pilon principal al economiei digitale.

50% din populația României a făcut cel puțin o achiziție online în 2023, ceea ce evidențiază un potențial mare de extindere a comerțului electronic. Statistica indică faptul că atrage interesul tot mai multor companii, locale și internaționale.

Estimările pentru acest an indică o creștere de 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, ajungând la 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se așteaptă ca 55% din populație să facă cumpărături online, reflectând o tendință de digitalizare în creștere și o preferință accentuată a consumatorilor români pentru comerțul online.

„România este pe un traseu ascendent în domeniul comerțului electronic, iar ARMO este dedicată să accelereze această creștere prin inițiative strategice și colaborări cu autoritățile pentru a stimula inovația și adoptarea digitală. Perspectivele României pentru viitor sunt optimiste, datorită digitalizării rapide și a dezvoltării infrastructurii logistice din țara noastră, care facilitează livrări rapide și eficiente la nivel național și internațional. Ne propunem să consolidăm poziția țării noastre de lider regional în ecommerce.”, a precizat Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Raportul arată o creștere a interesului europenilor pentru cumpărăturile online, însă Europa se confruntă cu provocări legate de concurența din partea comercianților non-UE. Ecommerce Europe subliniază, într-o scrisoare separată, necesitatea unor măsuri la nivel european pentru a asigura un cadru echitabil pentru toți actorii din domeniul comerțului electronic.

Articole similare

Ad