Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

ASF, pachet de actiuni pentru stabilizarea pietei RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a elaborat un pachet de actiuni pentru stabilizarea pietei RCA, dupa expirarea perioadei de plafonare a tarifelor. Printre cele mai importante masuri pe care ASF le are in vedere se numara stabilirea tarifelor de referinta, introducerea in legislatie a conceptului „client cu risc ridicat”, elaborarea unor ghiduri cu privire la relatia asiguratorilor/intermediarilor cu consumatorii, precum si derularea unor activitati sustinute de informare publica si de educatie financiara pe tema politelor RCA.
 

Pachetul elaborate de ASF cuprinde: pilonul legislativ, inclusiv participarea la aprobarea Legii RCA in Parlament si elaborarea legislatiei de nivelul 2 de competenta Autoritatii; introducerea pretului de referinta, potrivit legii, si monitorizarea primelor efective pentru sectoarele cele mai vulnerabile; implementarea de masuri specifice de protectie a consumatorilor.

Stabilirea tarifelor de referinta. ASF va contracta servicii actuariale de specialitate din partea unei terte parti independente pentru intarirea credibilitatii rezultatelor obtinute. Totodata, ASF va lucra la acest proiect cu Banca Mondiala care va oferi asistenta tehnica in vederea consolidarii unei piete de asigurari RCA orientata pe tarife de referinta, se arata in comunicatul Autoritatii.

Introducerea conceptului „client cu risc ridicat”. Pentru aceasta categorie speciala, analiza prevederilor legislative de pe alte piete mature (ex. Austria, Belgia) indica abordari precum posibilitatea apelarii la o asociatie a asiguratorilor in situatia in care tariful de prima depaseste un anumit prag. In urma determinarii de catre aceasta asociatie a unui tarif aferent riscului ridicat, contractul de asigurare este repartizat pe baza unor criterii, care pot satina cont de cota de piata, catre o societate de asigurare membra a asociatiei. In Romania, acest proces ar putea fi gestionat de catre BAAR (Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania).

Editarea de ghiduri si actiuni de informare publica. Elaborarea unui ghid cu privire la prevenirea practicilor incorecte, neloiale care sa includa recomandari referitoare la conduita asiguratorilor sau intermediarilor in asigurari in relatia cu consumatorii, precum si implementarea unor activitati de informare publica si educatie financiara axata pe rolul si utilitatea RCA.

Articole similare

Ad