Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

August 2020, la nivelul lui mai 2020 și al lui august 2019 pentru transportatorii francezi

CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a realizat și pentru august, ca și pentru celelalte luni de la declanșarea pandemiei, o anchetă printre transportatorii francezi de marfă. Reprezentanții săi atrag atenția asupra faptului că, din cele 393 de companii solicitate, au răspuns doar 52, dar subliniază că între răspunsuri nu există incoerențe și că diferențele, acolo unde apar, sunt date de tipul de activitate a fiecărei firme Singura temere ar putea fi aceea că procentul de firme cu 0-19 angajați, 20-49 de angajați sau peste 50 de angajați din cele 52 de companii nu este același cu procentul din cele 393 de firme.

Ancheta a pus în evidență faptul că cifra medie de afaceri din transport a scăzut în august 2020 cu 26% față de iulie 2020, cu intervale cuprinse, în funcție de firmă, între -30% și -22%. Față de august 2019 se remarcă o creștere medie de 1,8%, cu valori minime de -1,9% și maxime de +5,5%.

În ceea ce privește comparația cu februarie 2020, ultima lună întreagă de dinainte de criză, cifra medie de afaceri din august a reprezentat 85,7%, în condițiile în care în iulie se ajunsese la 115,8%, în iunie la 113,6%, în mai fusese de 86,5%, în aprilie de 59,3%, iar în martie de 82,2%. Deci august se situează, din punctul de vedere al cifrei medii de afaceri, la nivelul din mai 2020.

Cifra de afaceri din transporturi, în afară de cele realizate cu subcontractori, a scăzut ca medie cu 25,7% față de iulie 2020, scăderea cea mai mare fiind de 30,2%, iar cea mai mică, de 21,1%. Față de august 2019 s-a înregistrat o creștere medie de 1%, cu valoarea minimă de -3,7% și maximă de +5,7%. Cifra de afaceri medie din august a fost de 87,9% din cea din februarie 2020, aproape de nivelul de 88,3% din mai și sub nivelurile de 118,3% din iunie și iulie.

Parcul activ a fost în august 2020 în medie cu 16% mai mic decât parcul activ din iulie 2020, cu scăderi cuprinse între 21,5% și 10,5%. Spre deosebire de cifra medie de afaceri, care a înregistrat o creștere, e drept, foarte ușoară, față de august 2019, flota a scăzut în medie cu 2%, valoare obținută în condițiile în care unele firme și-au diminuat parcul cu 6,3%, iar altele l-au extins cu 2,2%.

Față de februarie 2020 flota a fost folosită în august la 80,6%, comparativ cu 92,2% în iunie și 96% în iulie – valoarea cea mai mică, de 67,4%, fiind înregistrată în aprilie.

Numărul șoferilor activi a fost cu 14,8% mai mic decât în iulie 2020, scăderea cea mai mare fiind de 20,5%, iar cea mai mică, de 9,2%. Și față de august 2019 se înregistrează o scădere, dar mai mică, de 1,6%, realizată între o minimă de -5,6% și o maximă de +2,5%. Față de februarie 2020 procentul este de 84,9%, aproximativ la fel ca în martie, când a fost de 83,1%, în condițiile în care în iunie a fost de 101,2% și în iulie de 99,6%.

Soldul în contabilitate în ultima zi din august 2020 a fost în medie cu 4,8% mai mare decât în iulie 2020, cu valori cuprinse între -2,1% și 11,6%, iar față de august 2019 s-a înregistrat o scădere medie de 0,3%, atinsă în condițiile unei minime de -13,8% și ale unei maxime de +13,3%.

Soldul la final de august era cu 32,6% mai mare decât cel din februarie 2020, acest indicator fiind tot mai mare de la o lună la alta după începerea pandemiei.

Pentru 88% dintre respondenți tariful de bază pentru clientul principal (fără să se ia în calcul modificările aduse de prețul carburantului) nu s-a schimbat în august 2020, fiind cu numai 0,5% mai mare decât cel din iulie, cu o minimă de -2,8% și maximă de +3,9%. Iar față de februarie 2020 a fost la 92,8%, valoare comparabilă cu cea din fiecare lună anterioară a acestui an.

Costurile de transport pentru principalul client au fost cu 0,8% mai mici decât în iulie 2020, cu valori cuprinse între -2,8% și 1,2%, și la un nivel comparabil cu februarie 2020, cum a fost, de fapt, în toate lunile de atunci încoace.

Articole similare

Ad