AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

Aur si bronz pentru Kamaz, argint pentru Iveco

A 36-a editie a raliului Dakar a adus echipei Kamaz o noua victorie, prin Andrei Karginov, urmat de Gerard De Rooy (Iveco) si Eduard Nikolaev (Kamaz), invingatorul de anul trecut, iar urmatoarele doua locuri au fost ocupate tot de piloti Kamaz. Insa, in ciuda ordinii primilor cinci, care arata cat de categoric au dominat din nou rusii, batalia pentru „aur“ a fost una dintre cele mai disputate din toate timpurile si s-a decis abia in ultima etapa.
 

In ceea ce priveste traseul, organizatorii au avut grija ca anul acesta sa fie mai lung si mai dificil decat ne-am obisnuit de cand competitia s-a mutat in America de Sud, iar una dintre cele mai mari provocari a fost monitorizarea vitezei pe drumurile publice, deoarece si gazdele au controlat mai atent respectarea limitelor legale. La start s-au aliniat 431 de echipaje – 214 motociclete si ATV-uri, 147 de autoturisme si 70 de camioane – din care au reusit sa si incheie competitia 204 – 93 de motociclete si ATV-uri, 61 de autoturisme si 50 de camioane.

Editia din 2014 a raliului Dakar a presupus traversarea a trei tari (Argentina, Bolivia si Chile) si cinci curse speciale pe trasee total diferite pentru motociclete si ATV-uri, pe de o parte, si autoturisme si camioane, pe de alta parte, adica circa 2.000 km distincti in functie de categoria de concurs. Avantajul acestei separari este ca sporeste nu doar spectaculozitatea fiecarei competitii in parte, prin faptul ca i se ofera fiecarui vehicul posibilitatea de a evolua pe suprafete unde se „exprima“ cel mai bine, ci si siguranta participantilor, prin evitarea unor depasiri dificile – mai ales ca multe trasee speciale sunt in primele etape, cand numarul concurentilor este inca foarte mare.
Echipajele de camion au parcurs anul acesta aproape 5.000 km de cursa speciala, cel mai mare numar din ultimii aproape 10 ani, adica, in medie, cu 50 km/zi mai mult decat la editia anterioara. Gradul de dificultate a fost si el mai mare pentru toate categoriile de vehicule, ca si diversitatea terenurilor, asa ca la editia din acest an rezistenta a fost chiar mai importanta decat de obicei.

Sapte etape din 13, castigate de echipaje Kamaz
Prima etapa, de la Rosario la San Luis, in regiunea Cordoba, a inclus 629 km de legatura si 180 km de cursa speciala, pe un teren cu piste care necesita vigilenta maxima. Intrecerea camioanelor a fost foarte stransa, iar victoria i-a revenit echipajului Kamaz condus de Ayrat Mardeev, vicecampionul din 2013, urmat de Ales Loprais (Tatra), la 10 secunde distanta – acesta s-a aratat putin dezamagit, dar a recunoscut ca speciala a fost mai dificila decat se astepta, ca a facut 2-3 mici greseli si de aceea a pierdut si ca, totusi, a fi pe podium la una din specialele Dakar este un rezultat satisfacator – si Van Vliet (MAN). Invingatorul din 2013, Eduard Nikolaev, a avut un start ezitant si a ocupat dupa prima etapa a cincea pozitie, la patru minute de lider, in conditiile in care, insa, asa cum ne amintim de anul trecut, el nu a stralucit  …

Articole similare