Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Austria modernizează calea ferată de marfă nord-sud

Cererea de transport feroviar de marfă este în creștere, iar Austria investește resurse semnificative într-un coridor care până acum a rămas oarecum în umbră, chiar dacă face parte din axele europene Ten-T. Aceasta este ruta centrală de la Linz la Selzthal, cunoscută și sub numele de linia Pyhrn-Schober, după numele celor 2 orașe pe care le traversează. Acesta formează o legătură nord-sud între Westbahn (principalul coridor al țării între Viena, Linz și Salzburg) și calea ferată Rudolphian. Aceasta leagă Europa Centrală și de Sud-Est de porturile Trieste, Koper și Rijeka, cu Pireu și Istanbul în fundal.

Primele lucrări de extindere și modernizare a liniei Linz-Selzthal, care inițial avea o singură cale ferată, au început în anii 1980, odată cu instalarea celei de-a doua căi ferate pe secțiuni selective, iar alte lucrări sunt incluse în prezent în planul-cadru de investiții 2022-2027. Angajamentul financiar în această etapă se ridică la 148 de milioane de euro și se referă la 4 loturi de lucrări. Linia de cale ferată dintre Linz și Selzthal are o lungime de 104 km, dintre care aproximativ 20 km sunt cu linie dublă.

Planul actual este de a mări lungimea liniei prin instalarea unei a doua căi ferate, astfel încât trenurile să poată traversa în mod dinamic fără a fi nevoite să oprească în stații. Acest model de exploatare este benefic în special pentru trenurile de marfă, care sunt în mod normal cele mai sacrificate în circulație și mai puțin potrivite pentru „opriri și porniri” din cauza dimensiunilor și masei lor mari. Lucrările în curs de desfășurare includ, de asemenea, a doua fază de modernizare a tunelului Bosruck, lung de 4.766 m, care a fost deja parțial renovat în 2016, când limita de viteză a fost ridicată de la 70 la 100 km/h.

Se așteaptă ca aceste ultime lucrări să prelungească durata de viață utilă a tunelului până în 2040, când este programată construirea unui nou tunel, ceea ce reprezintă un adevărat salt calitativ pentru acest coridor, deoarece are un traseu mai favorabil: acest lucru va permite trecerea trenurilor grele de marfă fără a fi nevoie de o locomotivă suplimentară cu dublă tracțiune.

Lucrările la Pyhrn-Schober fac parte din planul-cadru de investiții aprobat pe 3 noiembrie 2021 de către guvernul austriac. Pentru perioada 2022-2027 este planificată o sumă totală de 18,2 miliarde de euro pentru extinderea rețelei. Multe linii vor fi dublate și cvadruplate. Planul include, de asemenea, o creștere a capacității de transport de marfă, cu posibilitatea de a circula cu trenuri mai lungi și mai grele și, astfel, mai competitive.

Articole similare

Ad