Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Autobuzele electrice s-ar putea amortiza din operare

Eliminarea emisiilor poluante este o prioritate in statele vestice, inclusiv operatorii privati fiind presati sa investeasca in tehnologii alternative de propulsie, cu impact zero asupra mediului. Daca acum cativa ani autobuzele electrice erau inca in stadiul de prototip si privite cu neincredere de piata, intre timp tehnologia s-a dezvoltat rapid, bateriile au devenit mult mai performante, iar marile firme de transport si-au planificat in asa fel investitiile incat sa mute o parte importanta din flota pe electric in urmatorii ani.
 

VDL Bus & Coach este printre sustinatorii tehnologiei cu zero emisii, ofera o gama variata de vehicule electrice si se implica in gasirea celor mai eficiente solutii de transport, organizand inclusiv infrastructura de alimentare cu energie, in functie de trasee si de autonomia dorita de clienti. Cu prilejul evenimentului e-Mobility, jurnalisti si clienti din toata Europa au fost invitati la Eindhoven, pentru a vedea unul dintre cele mai complexe proiecte ale VDL pentru transport electric si a testa gama de autobuze Citea – diesel si electrice.

VDL Bus & Coach a investit mult in dezvoltarea gamei de autobuze electrice, care este compusa acum din modelele LLE (10 m lungime, 55-65 de pasageri si autonomie de 120-180 km), SLF (12 m, 80-100 de pasageri, autonomie de 40-160 km) si SLFA (18 m, 140-150 de pasageri, autonomie de 40-160 km). Indiferent de configuratie, acestea sunt foarte economice, astfel ca investitia suplimentara initiala – care nu este deloc de neglijat – poate fi recuperata din costurile reduse de exploatare (perioada de referinta de 15 ani). Evident, pe langa silentiozitate si confort sporit pentru pasageri, principalul beneficiu il reprezinta eliminarea emisiilor poluante, cu conditia ca energia electrica alimentara sa fie din surse ecologice.
Gama LLE (light low entry) este foarte buna pentru integrarea tehnologiei electrice, intrucat pachetele de baterii pot fi montate in partea din spate, sub podea. La vehiculele cu podea complet coborata bateriile sunt amplasate pe plafon, fapt care face ca centrul de greutate sa fie mai ridicat. Citea LLE pot fi configurate pentru transport urban, suburban sau regional. Vehiculele au o greutate proprie redusa, gratie tehnologiei de constructie cu panouri sandwich, iar cu un minim de investitie operatorii pot alege echiparea cu sistemul start-stop, care asigura o economie suplimentara de combustibil.
Evenimentul e-Mobility, desfasurat luna trecuta la Eindhoven (Olanda), a aliniat o gama variata de autobuze urbane VDL Citea, cu propulsie conventionala si electrica, jurnalistii presei internationale, dar si clientii avand posibilitatea de a testa vehiculele in conditii reale de exploatare.

Tehnologie de top, confort pentru sofer si pasageri
Trei versiuni electrice (un LLE-99 si doua SLF-120) si doua diesel (LLE-99 si LLE-120) au fost disponibile pentru testare pe un traseu urban in interiorul Eindhoven-ului, in timp ce un autobuz SLFA de 18 m lungime, in operare la …

Articole similare