Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autobuzul viitorului se umple/goleste rapid

Volvo Technologies deruleaza un program de cercetare al carui scop este de a pune la punct un simulator care sa calculeze timpul necesar coborarii si urcarii pasagerilor in autobuz, cu scopul de a reduce timpii de stationare a autobuzelor. Pentru aceasta, programul prevede simulari ale comportamentului real al pasagerilor intr-un autobuz de test, confectionat rudimentar, din panouri din lemn, pentru a reduce costurile proiectului, si determinarea catorva tipuri de comportamente, in functie de varsta si categorie sociala, care sa contribuie direct la calculul matematic pe care se bazeaza simulatorul de incarcare a autobuzelor cu pasageri in statii.
 

Proiectul a pornit de la principalul motiv pentru care multe persoane prefera sa calatoreasca mai degraba cu masina proprie decat cu autobuzul, si anume durata mai lunga a calatoriei, ca urmare a opririlor in statii. Prin dezvoltarea unei configuratii interioare a autobuzului care sa permita scurgerea rapida a calatorilor din/in autobuz, aceste intervale ar putea fi diminuate.
Proiectul Volvo face parte din programul „European Bus System of the Future”, finantat de Uniunea Europeana, care se desfasoara in 11 tari si care include cinci producatori importanti (Evobus, Volvo, MAN, Scania si Irisbus), precum si mai multi operatori de transport public, printre care si RATB. In total, 47 de companii participante, valoarea proiectului ridicandu-se la 26 de milioane de euro.
Pe baza rezultatelor acestui studiu, Volvo va construi in 2011 un autobuz articulat, care va intra in uz in Göteborg mai intai pentru trei luni, urmand sa mearga dintr-un oras intr-altul, pentru ca echipa de cercetatori sa verifice in practica presupunerile facute initial. Cum nu exista nicio configuratie care sa se potriveasca pe deplin tuturor oraselor, un astfel de soft de simulare a comportamentului ii poate ajuta pe operatorii de transport sa-si configureze autobuzele in conformitate cu nevoile clientilor lor.

Articole similare

Ad