Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Autocarul supra-etajat 9700 DD, pregătit pentru piața europeană

Volvo Buses a lansat versiunea de 4 m a autocarului supra-etajat, după ce varianta de 4,25 m, dedicată piețelor din Suedia și Finlanda, a fost prezentată oficial în urmă cu un an. Vehiculul, disponibil în numeroase variante de configurare, este bine echipat și țintește segmentele de transport internațional de linie și expres.

Volvo 9700 DD este construit pe aceeași platformă ca și celelalte modele din gama premium a producătorului suedez, respectiv autocarele 9900 și 9700 (de 4,25 m înălțime). Vehiculul este carosat în Finlanda, de Carrus Delta OY, partener tradițional Volvo. Siguranța și confortul rămân o prioritate pentru constructorul suedez, iar autocarul poate fi adaptat în detaliu pentru a răspunde cerințelor clienților și nevoilor operaționale.

Zone Management și sisteme multimedia performante

Noul model propune conectivitate avansată, oferind operatorului o monitorizare mai bună în timp real a modului în care este condus și făcând posibilă planificarea întreținerii pentru o eficiență optimă.

Cu ajutorul Zone Management, operatorul poate determina cât de rapid poate fi condus vehiculul în anumite zone predefinite. Acest lucru are un impact pozitiv atât asupra siguranței, cât și asupra consumului de combustibil.

Un nivel redus de zgomot interior, scaunele Volvo concepute ergonomic – pentru o capacitate de până la 96 de pasageri – și un sistem eficient de climatizare, cu zone separate pentru pasageri și șofer, asigură o călătorie plăcută indiferent de condițiile din exterior. Sistemele audio, multimedia de informare a pasagerilor sunt disponibile într-o varietate de versiuni. Deschiderile ușilor, culoarul central, scările interioare și înălțimile plafonului sunt dimensionate pentru a facilita intrarea și ieșirea, creând senzația de spațiu. În partea din față, scara pentru accesul la etaj poate fi amplasată chiar lângă ușă sau pe partea opusă.

Opțional, sistemul interior de iluminare LED poate fi comandat în mai multe culori, pentru un plus de stil, și inclusiv la etajul superior pot fi amenajate măsuțe cu scaune față în față.

Propulsor Volvo D11K: puternic și economic

Compartimentul șoferului este proiectat inteligent, spațios și poziționat mai sus, pentru o siguranță sporită și pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra traficului din jur. Linia plafonului este ușor ridicată în apropierea parbrizului, pentru a asigura cu câmp vizual mai înalt pentru șofer.

Autocarul este echipat cu sisteme de asistență a șoferului, cum ar fi cel de avertizare (Driver Allert Support), asistența la păstrarea benzii de circulație și sistemul de avertizare la coliziune, împreună cu frânarea de urgență, precum și frâne controlate electronic (EBS 5), program electronic de stabilitate (ESC) și control al derapării. Sistemul de suspensii performant, în combinație cu greutatea proprie mică a vehiculului, asigură un centru de greutate redus și stabilitate excelentă pe drum.

Trenul de rulare cu motor Volvo D11K, de 11 l și 460 CP, și transmisie I-Shift contribuie la o manevrabilitate optimă și asigură un consum redus de combustibil. Volvo 9700 DD este certificat să funcționeze atât pe motorină convențională, cât și pe combustibili regenerabili, precum ulei vegetal hidrotratat (HVO) și bio-diesel B100 (RME).

Deocamdată, modelul supra-etajat nu poate fi echipat cu propulsorul mai mare, de 13 l, și nici cu direcția dinamică. El se așază însă foarte bine la drum și oferă un confort optim la rulare.

Articole similare