Asa cum v-am mai informat si in cursul anului trecut, in vara lui 2015 au inceput sa se inmulteasca in Ungaria amenzile pentru depasirea greutatii pe axa acordate unor camioane care, conform cantarului propriu, cantarului clientului folosit la incarcare sau cantarelor mobile de la punctele de frontiera de la intrarea in aceasta tara, nu aveau probleme de depasiri.
Iar de curand reprezentantii unei firme de transport ne-au semnalat trei noi cazuri de acest fel, in care cantarele proprii de pe masina aratau 10,5 t pe axa motrica, iar cantarele de la Nickelsdorf indicau 12,8 t, caz in care autorizatia speciala costa 280 de euro. „Daca datele sunt reale, nicio problema, platim“, puncteaza acestia, „pentru ca unde e lege nu e tocmeala. Dar adevarul este ca planeaza un dubiu asupra corectitudinii cantaririlor la intrarea si iesirea in/din Ungaria. Diferentele acestea apar in conditiile in care cu aceleasi cantare verificam masa marfii si cand lucram pe relatii ca Austria sau Elvetia, unde controalele sunt drastice, dar corecte. Si in acele cazuri cantarul camioanelor a aratat valori similare cu cele constatate de autoritatile din aceste doua tari, neexistand depasiri pe axa motrica sau in ceea ce priveste greutatea totala.
Daca ati mai intampinat in ultimul timp astfel de probleme, va rog sa ne scrieti pe adresa petronela.jipa@traficmedia.ro si sa ne spuneti concret despre ce a fost vorba si ce solutie ati gasit sau ce credeti ca ar trebui facut pentru ca aceste situatii sa nu se repete.