MAN Truck & Bus pregateste pentru Busworld Kortrijk prezentarea in premiera a noului MAN Lion’s Coach, alaturi de gama de autocare Neoplan – noul Tourliner, lansat in toamna anului trecut, dar si modelul etajat Skyliner. Constructorul german a anuntat ca autobuzul electric va fi gata anul viitor, asa cum era prevazut, si, in acelasi timp, pregateste si noua generatie a autobuzului urban Lion’s City. MAN isi propune pentru urmatorii ani cresterea productiei anuale de vehicule, atat prin consolidarea prezentei pe pietele traditionale, cat si prin accesarea de noi piete. De asemenea, continua productia de sasiuri pentru pietele emergente, mai ales ca se ofera o gama variata de motorizari, dimensiuni si modele constructive.
MAN Truck & Bus a invitat jurnalistii europeni la Varsovia, in Polonia, la jumatatea lui iulie, pentru avanpremiera salonului Busworld Kortrijk, care va avea loc in toamna acestui an. Pe langa informatiile detaliate despre gama de produse si servicii cu care constructorul german isi va astepta clientii in Belgia, jurnalistii au avut posibilitatea de a testa noul Neoplan Tourliner, pe traseul dintre capitala poloneza si Starachowice, unde se afla fabrica de autobuze urbane si sasiuri MAN. Acolo a fost vizitata linia de productie si a fost prezentat in exclusivitate noul model Lion’s City – ce-i drept, deocamdata in varianta de holograma.
Noul MAN Lion’s Coach, expus acum in avanpremiera, a impresionat presa de specialitate prin designul exterior, dotarile si calitatea finisajelor, precum si prin promisiunea unei aerodinamici optimizate cu nu mai putin de 20% comparativ cu generatia anterioara.
Pentru inceput, Lion’s Coach va fi disponibil in trei variante de lungime – 12, 13,3 si 13,9 m, cu doua si trei axe, si o capacitate de transport cuprinsa intre 53 si 63 de locuri. La finalul acestui an urmeaza sa fie adaugata si cea de-a patra versiune: 13 m si doua punti. Cu sase locuri in plus fata de modelul de 12 m, autocarul de 13 m si doua axe este foarte atractiv din punct de vedere economic, avand o masa totala maxima autorizata de 19,5 t. Pentru o distributie optima a greutatii pe punti, liftul pentru caruciorul cu rotile va fi amplasat deasupra axei fata si astfel nici nu se va mai restrictiona compartimentul de bagaje.
Principalul obiectiv in proiectarea noului Lion’s Coach ramane insa eficienta economica. Astfel, trenul de rulare Euro 6 a fost optimizat, gratie axei motoare cu raport extins (i = 2,73) si propulsorului cu 20 CP mai mare si cuplului motor maxim crescut cu 200 Nm. In plus, parte a sistemul de franare MAN BrakeMatic, frana de motor EVBec este acum mai puternica, obtinand performante foarte bune chiar si la viteze reduse. Cutia de viteze MAN TipMatic, instalata in tandem cu motorul D26 de 460 CP sau cu versiuni mai puternice, are acum un soft imbunatatit de schimbare a treptelor (SmartShifting).
Sistemele de asistenta EfficientCruise si EfficientRoll permit un consum optim de combustibil, iar cruise-control-ul adaptiv (ACC), oferit in standard cu Active Brake Assist (ABA), asigura rularea in siguranta. Lion’s Coach va fi oferit optional cu faruri LED.
MAN Truck & Bus a anuntat ca din toamna acestui an toate vehiculele MAN si Neoplan vor corespunde reglementarii ECE R66.02, indiferent din clasa din care fac parte. In acest sens s-au adus imbunatatiri tehnologiei de constructie a structurii de rezistenta, cu componente de otel integrate in schelet si o solutie patentata „tub-in-tub“.
Noul Lion’s Coach a intrat deja in productie, astfel ca dupa lansarea sa oficiala de la Busworld Kortrijk sa fie deja disponibil pentru clienti.
Neoplan Tourliner: patru versiuni, pentru toate aplicatiile
Prezentat in premiera anul trecut la IAA Hanovra, autocarul Neoplan Tourliner este de acum disponibil si in versiunea de 13 m si doua axe. Vehiculul are o capacitate de maximum 59 de pasageri si un volum util de 14,3 m3 in calele de bagaje. La fel ca in cazul noului Lion’s Coach, Tourliner poate fi echipat cu lift si permite o masa totala maxima autorizata de 19,5 t.
Pe langa extinderea gamei, constructorul german a anuntat echiparea cu faruri LED in configuratie standard. In plus, incepand de anul viitor, gama Tourliner va beneficia de accesorii suplimentare in salonul pasagerilor, pentru un plus de stil si eleganta.
Postul de lucru al soferului a fost, de asemenea, optimizat. Ultima generatie a sistemului Multi Media Coach (MMC) este acum disponibila in doua versiuni: Basic (cu monitor de 5 inch) sau Advanced (monitor de 7 inch). De anul viitor, geamul din stanga va fi oferit din sticla laminata securizata in echiparea standard, cu firele metalice pentru incalzire avand diametrul de 0,02 mm. Gratie filtrului de protectie UV, doar 1% din razele UV vor mai patrunde in cabina.
Foarte important, noul Tourliner are o aerodinamica imbunatatita cu 10% (Cd = 0,34). Aceasta, impreuna cu motorul D2676 LOH, care la 100 km/ora are o turatie de doar 1.100 rpm, si cu sistemele MAN EficientCruise si EfficientRoll, asigura un consum redus de carburant.