Compania ieseana HTR Spedition, filiala a grupului german Hegelmann, desi intrata de curand pe piata din Romania, a reusit, efectuand transport intracomunitar, sa adauge de la an la an un plus de cinci milioane de euro la cifra de afaceri, trend care se pare ca se va confirma si la finele anului acestuia. Secretul reusitei remarcabile consta in asumarea riscului de a nu pune cele 130 de camioane la lucru pe baza unor contracte fixe, ci de a „vana“ in permanenta curse spot, ce se pot efectua – mai ales in perioadele de varf, in care cererea de transport este foarte mare – la tarife absolut exceptionale, care asigura un profit/cursa pe masura.
HTR Spedition si-a inceput activitatea in 2014 cu 12 autotractoare Volvo second-hand, achizitionate din strainatate, pe baza garantiei depuse de grup, intr-o perioada in care cererea era, dupa cum afirma administratorul companiei, Gheorghe Buzu, foarte mare. Un an mai tarziu, cand s-au facut calcule privind costurile cu intretinerea pe care le impun camioanele vechi, s-a luat decizia vanzarii acestora si achizitionarii numai de vehicule noi, pe baza de credit sau leasing pe cinci ani. „Chiar daca sunt finantate pe cinci ani, valoarea lor de piata este mai mare decat valoarea pe care o avem de achitat la banca. Politica firmei e sa nu tinem masini mai vechi de patru ani“, a punctat Gheorghe Buzu.