Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Avantajele flotei proprii: disponibilitatea mai mare si cheltuielile mai mici

Deoarece eficienta in operare prin executarea lucrarilor in regie proprie, micsorand astfel costurile si ducand la bun sfarsit proiectele oprite din cauza unor constructori, este printre cele mai importante obiective ale Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), prin noua sa strategie de management inceputa in 2016 institutia si-a modernizat flota, care cuprinde aproximativ 2.200 de vehicule, prin achizitia de utilaje specializate. Iar in 2017 continua aceasta strategie printr-o serie de lucrari de modernizare, reabilitare si constructie a mai multor drumuri nationale.
 

In 2017, in cadrul CNAIR se vor derula proiecte de reabilitare a unor tronsoane de pe DN18 (in valoare totala estimata de circa 250 de milioane de lei fara TVA), DN56 (28,32 milioane de lei), DN66 (50,6 milioane de lei), DN76 (150,26 milioane de lei) si DN79 (circa 7,355 milioane de lei), de constructie a variantelor de ocolire Mihailesti, Caracal si Brasov tronson 1 DN1-DN11 (toate trei sunt relicitari si valoarea lor totala este de circa 59 de milioane de lei fara TVA), precum si Targu Jiu, Targu Mures si Tecuci (cu un total de 200 de milioane de lei fara TVA), de modernizare a unor tronsoane de pe DN5 (66,174 de milioane de lei) si a centurii Bucurestiului intre A1 si DN7 si DN2 si A2 (60,892 de milioane de lei), precum si de proiectare si executie a tronsonului II, DN11-DN13 din Brasov (17,836 de milioane de lei). In 2017 va fi emis Ordinul de Incepere a Lucrarilor pentru varianta de ocolire a municipiului Satu Mare (circa 119,265 milioane de lei fara TVA; finalizarea proiectului urmeaza sa se faca in 2019), consolidarea viaductului de pe DN7 de peste Malul Lacului la Cozia (4,48 milioane de lei) si a unor tronsoane din DN 66A (0,464 milioane de lei) si DN7 (13,83 milioane de lei), precum si consolidarea si refacerea unei parti din sistemul rutier DN2A (circa 0,711 milioane de lei fara TVA).
In ceea ce priveste licitatiile, anul acesta vor demara procedurile pentru doua obiective: reabilitarea DN6, cel care leaga Alexandria de Craiova, intre km 90+190 si km 222+182, precum si pentru Lot 2, intre km 132+435 si km 185+230. De asemenea, compania estimeaza ca va demara procedura de achizitie publica pentru atribuirea contractului de lucrari de modernizare a centurii rutiere a Capitalei intre A1- DN7 si DN2 – A2.

Flota de constructii trebuie reinnoita
Flota CNAIR are o vechime intre un an si 40 de ani, fiind formata din 2.200 de vehicule destinate lucrarilor de intretinere a drumurilor si autostrazilor pe timp de vara si iarna: utilaje multifunctionale, autofreze, buldoexcavatoare, ATB 4×4, 6×4, 8×4, incarcatoare frontale, autoremorchere, autoutilitare, automacarale, autogredere, tractoare de mare capacitate, statii de clorura, autosenilate de interventie, cilindri compactori, reciclator de asfalt, statie de asfalt mobila, repartizor de asfalt, soneta montare parapeti, distribuitor de lianti, autocisterne, autotransportoare emulsie, …

Articole similare