Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Avem sperante pentru amendarea pozitiva a legislatiei

Dupa discutiile intense purtate in ultimele saptamani la comisiile de dialog social de la MT pe marginea modificarii principalelor acte normative in vigoare, proiectul de modificare a OMTI 980/2011 a fost trimis pe circuitul intern al MT spre avizare si publicare in Monitorul Oficial. Iar problema mult-discutatelor placute cu masele si dimensiunile a fost transata intr-un mod agreat de reprezentantii transportatorilor. In prezent se discuta si despre HG 69/2012, pe forma anterior agreata a proiectului, inca din toamna anului trecut, cu amenzi mai mici si posibilitatea acordarii avertismentului.
 

Si, de altfel, sanctiunile mari aplicate in prezent de ISCTR au fost principala problema ridicata de operatorii prezenti la Bacau.

Problema placutelor a fost picatura care a umplut paharul, astfel ca operatorii de transport au fost la un pas, la sfarsitul lui mai, de ample actiuni de protest. Ulterior incheierii protocolului dintre carausi si autoritati s-a amanat obligativitatea dotarii cu placutele cu masele si dimensiunile pana la 1 ianuarie 2014. Iar prin normele la Ordonanta 11/2013 (ordinul de modificare a OMTI 980/ 2011, care constituie normele de aplicare a OG 27/2011  – legea transporturilor rutiere) s-a trecut la o varianta agreata atat de Ministerul Transporturilor, cat si de patronate. Astfel, in cazurile in care se impune montarea placutelor, acest lucru sa se faca la prima inspectie tehnica periodica, incepand probabil la data cand va aparea ordinul in Monitorul Oficial si fara a se plati si serviciul oferit de Registrul Auto (masuratori etc.), ci doar placuta in sine, costul fiind mult mai mic.
Nu s-a clarificat daca este necesar ca ITP sa fie facuta la RAR, asa cum s-a discutat la un moment dat, sau se poate efectua la un service agreat si placutele sa se procure separat. In acelasi timp, s-a stabilit sa se tina cont de placutele montate de producator, astfel incat, daca vehiculele sunt prevazute cu placute care sa indice masele si dimensiunile, nu mai este necesara procurarea altora noi.
Reprezentantii asociatiilor profesionale au ridicat problema certificarii maselor si dimensiunilor prin documente, asa cum este permis in legislatia europeana si cum fusese prevazut si in legislatia romaneasca, in OG 109/2005. Reprezentantii autoritatilor au sustinut ca elaborarea documentelor in acest caz este dificila si ca in final costul lor ar fi fost foarte mare. Ciudat este insa de ce nu se accepta adaptarea formei cartii de identitate a vehiculelor pentru a raspunde cerintelor privind masele si dimensiunile si de ce ar fi necesar un document nou.

Numeroase modificari si la OG 43/1997
Pe langa problema placutelor, raman celelalte acte normative pentru care se asteapta imbunatatiri. „Sunt foarte multe acte normative ramase la Comisia de Industrii si Servicii, unele chiar din legislatura trecuta. Am inceput sa dinamizam procesul de evaluare, recalibrare si de renegociere – in unele cazuri – cu partenerii sociali si cu administratia …

Articole similare