Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ayrat Mardeev, castigator la Dakar la 28 de ani

Ayrat Mardeev (Rusia), fiul pilotului Ilgizar Mardeev, a avansat rapid in cadrul echipei de curse Kamaz Master Team, ajungand de la mecanic la co-pilot si, apoi, pilot. La numai trei ani de la debutul sau la raliul Dakar, Mardeev a reusit anul acesta sa ocupe prima pozitie, dupa ce in 2013 se clasase al doilea, in spatele colegului sau, Eduard Nikolaev. Iata impresiile „la cald“ ale castigatorului:
 

Trei piloti Kamaz pe podium si un alt camion Kamaz clasat pe pozitia a cincea: v-ati asteptat la un asemenea rezultat inainte de ultimul raliu Dakar?
Ne-am pregatit din greu pentru a obtine rezultate bune, dar nimeni nu si-a imaginat ca vom reusi primele trei locuri. Desigur, atunci cand mergem la o competitie incercam sa nu facem presupuneri. Cel mai important pentru noi este sa reusim un parcurs stabil; daca nu apar probleme tehnice cu camionul, atunci cu siguranta Kamaz te aduce pe podium.
Aceasta performanta „stelara“ se datoreaza mai ales camioanelor, echipei, tacticii managerului de echipa Vladimir Chagin sau performantelor motoarelor Liebherr?
Toti acesti factori sunt foarte importanti. In primul rand, suntem o echipa. Si in asta consta puterea noastra. Cu totii muncim pentru un obiectiv comun, nu pentru rezultate individuale. In al doilea rand, gratie tehnicienilor nostri, camioanele sunt foarte bine pregatite, sunt puternice si rapide, iar la suspensie cred ca suntem cei mai buni. In prezent, lucram la adaptarea noului motor. Din cauza cerintelor de concurs ale Dakar am inceput sa folosim noile propulsoare Liebherr, insa nu avem prea mare experienta cu ele. Toate modificarile si imbunatatirile care au fost facute de inginerii nostri ne confirma faptul ca suntem pe drumul cel bun. Nu in ultimul rand, diferitele teste facute cu Chagin, experienta si sfaturile sale sunt esentiale.
Care sunt principalele momente din cariera de pilot de camioane de curse?
Am inceput cu kartingul, ca mai toti pilotii care sunt implicati serios in sporturile de motor. Apoi noi – generatia tanara de piloti – am venit sa lucram in echipa, mai intai ca mecanici. In 2008 am participat prima data la cursele de camioane ca pilot, la o etapa din Campionatul Rus. Aveam 21 de ani. Prima victorie am obtinut-o la Ulyanovsk, in 2011, intr-o cursa foarte dificila. Co-pilotul meu a fost Aydar Belyaev, iar mecanic, Anton Shibalov. A doua victorie importanta a fost in 2012, la Raliul Drumul Matasii, urmata de locul doi la Dakar, in 2013, si primul loc in acest an.
Dakar 2015 a fost mai greu sau mai usor decat anul trecut? Care au fost cele mai dificile momente?
Imi amintesc o etapa maraton, ceva nou pentru noi. Eduard Nikolaev si cu mine aveam experienta acestor etape in calitate de mecanici. A fost crucial sa nu stricam camionul si sa nu avem probleme la corturi, intrucat nu am avut ajutor din partea echipei de asistenta in ziua aceea.
Dakar este foarte dificil. Foarte solicitanta a fost si etapa speciala din munti, cand rulezi la altitudine. Am urcat de la 3.500 la 4.500 m …

Articole similare