Asa cum reiese din discutiile cu transportatorii, tot mai multi acuza termenele lungi de plata ale multina- tionalelor de la noi. Ei spun ca, daca in urma cu cativa ani acestea erau de maximum 45 de zile, acum ajung si la 90 de zile. „Desi toti asteptam ca piata sa se stabilizeze, nu cred ca se va intampla acest lucru prea curand. Culmea este ca aceleasi companii ce au filiale si in alte state procedeaza asa numai in Romania.
Daca lucram pentru ele afara suntem platiti intotdeauna la timp. Atunci, de ce sa ma complic cu firmele de aici? Sunt si aici companii care se tin de cuvant, dar putine“, a spus Decebal Popescu, CEO la Cartrans Preda.
Si pentru Com Divers termenele de plata sunt o problema, mai ales in colaborarea cu multinationalele, care „schimba regulile in timpul jocului si noi tragem ponoasele, pentru ca nu mai putem face previziuni. Rata de incasare a depasit anul acesta 80 de zile, in conditiile in care in 2012 era de 60 de zile“, acuza Daniel Lazar, directorul Com Divers.
Pe de alta parte, invinuitii spun ca intarzierea termenelor de plata are ca motivatie intarzierea platilor pe care le fac clientii lor. Catalin Papuc, directorul de transport DSV Solutions, a explicat ca toate RFQ (request for quotation – participare la licitatii) care se lanseaza si la care participa DSV au in medie termenul de plata incepand de la 45 pana la 60 de zile.
…