Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Belgienii cer soferilor straini care fac cabotaj sa se inregistreze Limosa. In caz contrar, si clientii belgieni sunt sanctionati

Asociatia belgiana Transport en Logistiek Vlaanderen a redactat un document in care aminteste ca libera circulatie a serviciilor in UE garanteaza ca un subcontractor strain poate efectua o prestatie pentru un client din Belgia fara a avea prea multe restrictii in aceasta tara, dar atrage atentia asupra faptului ca in 2007 guvernul belgian a introdus obligativitatea ca oricine care nu este parte a sistemului de securitate sociala de acolo sa prezinte certificatul Limosa-1. Iar raportul Limosa inregistreaza toti lucratorii straini de pe teritoriul Belgiei si face posibil controlul acestora.
 

Pentru angajatii si liber profesionistii din transportul international de bunuri si persoane se aplica o scutire de la aceasta prevedere, dar ea nu este valabila in cazul cabotajului in Belgia: pentru a face cabotaj trebuie trimisa o notificare Limosa la www.limosa.be. Iar clientul belgian trebuie sa verifice daca angajatul sau liber profesionistul care participa la realizarea comenzii sale de transport au acest certificat, iar daca nu, trebuie sa anunte institutiile statului – RSZ (pentru angajatii straini) sau RSVZ (pentru liber profesionistii straini).
Lode Verkinderen, secretarul general al asociatiei, si avocatii Joris De Keersmaeker si Tim Defauw atrag atentia asupra faptului ca nu doar transportatorul strain, ca angajator, sau liber profesionistul strain pot fi sanctionati drastic daca nu exista documentul Limosa, ci si clientul belgian care nu se asigura, inainte de a da comanda, ca exista acest document.

Articole similare

Ad