Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bipmobile își extinde flota de camioane și își dezvoltă activitatea de logistică din Franța

Bipmobile, companie locală de transport internațional de mărfuri, țintește o creștere a cifrei de afaceri cu cel puțin 25%, depășind 17 milioane de euro, după ce în 2021 a înregistrat un avans de 16,5%, până la 13,4 milioane euro. Creșterea este posibilă ca urmare a oprimizării structurii businessului și a dezvoltării departamentului de transporturi intracomunitare.

Strategia de dezvoltare pentru acest an prevede investiții între 2 și 4 milioane de euro în flota auto, atragerea de noi clienți globali și extinderea pe noi piețe din interiorul Uniunii Europene. Noul departament de expediții intracomunitare, înființat anul trecut, după ce Bipmobile a lucrat în anii anteriori cu precădere cu țări terțe, face parte din strategia de consolidare a businessului pe termen lung.

”În ultimii ani, am demarat un proces amplu de optimizare a structurii businessului, am schimbat strategia de vânzări și ne-am concentrat pe clienți mari, care ne permit o marjă mai mare de profit. Încercăm să reducem ponderea pe industria automotive și să mărim procentul de transporturi de mărfuri generale, ceea ce ne permite o diversificare a activității și a portofoliului de clienți. Înființarea departamentului de expediții intracomunitare a fost un pariu câștigător, pentru că, dacă înainte activam cu precădere în țări din Europa Centrală și de Est non-membre UE, acum ponderea pe Europa de Vest a crescut cu 40% și ne dezvoltăm masiv activitatea în Germania, Franța Italia și Benelux. Am crescut mult și pe Marea Britanie, odată cu ieșirea țării din UE, în Franța avem contracte cu doi clienți foarte mari și suntem în discuții cu alți trei noi clienți, cu anvergură globală.

În consecință, în 2022 deja fructificăm la maximum schimbările pe care le-am făcut în 2020 și 2021, prin regândirea strategică a businessului, iar creșterea cu 25% credem că va veni firesc, în concordanță cu schimbările implementate odată cu reorganizarea afacerii”, a declarat Adrian Minea, fondator și CEO Bipmobile. 

Compania intenționează să investească în acest an patru milioane de euro în achiziția de camioane, ceea ce ar reprezenta o creștere cu 50% a flotei auto, însă din cauza crizei de microcipuri, oficialul Bipmobile crede că obiectivul va fi înjumătățit.

Centru logistic propriu în Franța

Un alt proiect major pe care compania îl are pe agenda acestui an este finalizarea centrului logistic de la granița Germaniei cu Franța. Bipmobile a creat o rețea de transporturi LTL (grupaj) ce operează pe întreg teritoriul Franței și prin care zilnic se colectează mărfuri de la aproape orice locație industrială franceză, după care acestea sunt transportate în depozitul din Saarlouis, de unde sunt ulterior distribuite la nivel global.

”Am demarat acest proiect în martie anul trecut și a fost un mare act de curaj, având în vedere pandemia și blocarea activității în industria automotive. După un an, putem spune că funcționează perfect. Este o rețea pe care Bipmobile a construit-o de la zero, în depozit intrând zilnic în jur de 400 de tone de componente pentru industria automotive, produse ce ulterior sunt transportate în restul Europei. Strategia pe care ne-am propus-o în acest an este să ne extindem, să dezvoltăm relația cu clienții existenți și să atragem clienți noi, obiectivul fiind o dublare a veniturilor din acest centru logistic, în 2023”, a explicat Adrian Minea, fondatorul Bipmobile.

În ceea ce privește demersurile de extinderea a operațiunilor internaționale trebuie menționat că în ultima săptămână din luna iunie se reiau discuțiile pentru proiectul din Maroc, unde compania și-a propus deschiderea unui centru logistic, la Tanger, a mai menționat CEO-ul companiei.

În România, Bipmobile are două centre logistice. Unul dintre acestea se află la Timișoara și are un spațiu de aproximativ de 1.000 de mp. Depozitul din Timișoara, prin intermediul căruia operează 80% din businessul din zona Timiș, deservește rețeaua Pall-Ex, companie în franciză de transport de mărfuri pe paleți, rețea în care Bipmobile este membru fondator.

Prin centrul logistic de la București, cu o suprafață de 3.000 mp, Bipmobile oferă în principal servicii pentru clienți din zona de business automotive, mare parte din transporturi făcându-se pentru clienți japonezi, beneficiarul final fiind fabricile Toyota din Turcia.

Centrul de București este axat în mare măsură și pe logistică, fulfillment și distribuție pentru e-commerce.

În prezent, transportul rutier pentru industria automotive este cel mai solicitat dintre serviciile oferite de Bipmobile și reprezintă aproximativ 70% din business, însă compania intenționează să scadă treptat această pondere și să se dezvolte și pe alte servicii, cum ar fi fullfilment și logistică, warehousing și servicii conexe.

Articole similare

Ad