Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BKT, o solutie de criza

Unul din segmentele de piata care au inregistrat un reviriment inca de anul trecut este cel al anvelopelor industriale, carora in ultima vreme li s-au alaturat cele agricole. Acesta este si unul dintre motivele care au determinat distribuitorul de anvelope, lubrifianti si acumulatori auto Impar sa participe la Construct Expo 2011 cu o gama completa de anvelope BKT, care, desi produse in India, tind catre calitate premium.
 

Pentru a putea acoperi si regiunile unde agentul zonal nu are un acces facil, produsele distribuite de Impar (anvelope Michelin, acumulatori Varta si Rombat, lubrifianti Mol) pot fi achizitionate si online.
 

Anvelopele indiene, primite bine in vest
Desi fabricate in India, anvelopele BKT sunt specializate pentru dimensiunile si utilajele folosite in Europa, mai ales ca 70% din productie vine pe piata de aici. „Ne adresam segmentului industrial cu o gama foarte larga de dimensiuni si profile, de la variantele pentru cele mai mici stivuitoare pana la modelele pentru utilajele mari, din domeniul civil”, a precizat Attila Kovacs, key account manager Impar.
Desi se observa o reticenta a romanilor fata de produsele fabricate in India, aceasta nu este la fel de mare ca cea manifestata fata de cele din China sau din Turcia. „India este o tara foarte interesanta pentru europeni, oferind multe surprize. Am ales sa comercializam anvelopele BKT observand deja o prezenta buna, de mai multi ani, pe piata vest-europeana”, a mai spus reprezentantul Impar.
Producatorul indian a intrat agresiv pe pietele europene, investind foarte mult in calitatea pneurilor, care tind in prezent catre segmentul premium.
„Raportul calitate-pret este foarte bun. De aceea, incercam sa promovam produsele si pe piata romaneasca, oferindu-le clientilor o valoare cu mult mai mare decat pretul platit pe anvelopa respectiva”, a mai spus Kovacs. Si, chiar daca inca exista o piata buna si pentru anvelope resapate (mai rar industriale), dar mai ales pentru cele second-hand, in ultima perioada se observa o schimbare a structurii parcurilor de utilaje. „In prezent, solicitarile din exploatare sunt mult mai mari, ceea ce face ca multi clienti sa prefere anvelopele noi celor vechi si mai putin rezistente”, a punctat Attila Kovacs.

Sectorul agricol, in revenire
In ultima perioada, conform reprezentantului Impar, segmentul agro-industrial s-a intarit, „chiar daca scazuse abrupt in 2008. Dezvoltarea cea mai accentuata se inregistreaza in prezent la cele agricole, cererea fiind mai mare pe acest domeniu, in urma gruparii societatilor agricole in asociatii care lucreaza suprafete foarte mari. Iar un parc de utilaje performante necesita anvelope de calitate.”
De asemenea, modelele industriale care nu sunt disponibile in portofoliul oricarui distribuitor sunt extrem de solicitate. „Incercam sa asiguram un stoc foarte mare de anvelope. Ca atare, dupa ce am investit anul trecut in promovarea brandului pe domeniul agricol, acum ne extindem si pe partea industriala, mai ales ca dimensiunile speciale veneau pana acum doar de la producatorii consacrati de anvelope premium, insa la preturi foarte mari. In consecinta, am decis sa aducem pe piata autohtona o varianta mult mai ieftina, la o calitate deloc inferioara”, a punctat Kovacs

Preturile mari aduc profituri mari
Impar a avut anul trecut rezultate mai bune decat in 2008 si 2009, cand scaderile se datorasera, pe de o parte, influentei situatiei economice, iar pe de alta, unei reorganizari interne. „Dupa ce am pus bazele corecte ale societatii si am observat anumite tendinte de dezvoltare, rezultatele s-au vazut in 2010, cand cifra de afaceri a crescut cu 5-10% fata de 2009, iar profitabilitatea, cu mult mai mult”, a mai spus Attila Kovacs. Rezultatele mai bune de anul trecut au fost obtinute si datorita unor cresteri surprinzatoare ale preturilor, in 2010. „In primele trei luni ale lui 2011, pretul anvelopelor s-a majorat in aceeasi proportie cu care crescuse de-a lungul lui 2010, fiind o cerere mai mare ca in anii anteriori, suprapusa peste o lipsa de marfa provocata de reticenta exagerata cu care si-au facut planurile producatorii. O alta cauza ar fi si cresterea pretului materiilor prime, datorata in special extrapolarii cererii de materie prima si de produse finite pe piata Chinei”, a punctat Kovacs.

Articole similare

Ad