Bosch a câștigat titlul „Truck Innovation Award 2026” pentru Serviciul său de Avertisment în Pericole Rutiere, recunoscut drept cea mai remarcabilă inovație tehnologică a anului. Juriul format din 25 de jurnaliști de renume din domeniu a înmânat prestigiosul premiu Mounei Romani, vicepreședinte Cross-Domain Computing Solutions for Commercial Vehicles, Bosch, Andreas Motsch, vicepreședinte Vânzări Vehicule Comerciale, Bosch, și Minea Schwenk, vicepreședinte Connected Map Services, Bosch, în cadrul Galei care a avut loc la Salonul Internațional de Vehicule Comerciale Solutrans din Lyon.
Premiul pentru Inovație în Camioane – care recunoaște transformarea tehnologică profundă și tranziția energetică din industria auto – este acordat de juriul International Truck of the Year (IToY). Juriul este format din 25 de jurnaliști de specialitate de la publicații de top din domeniul vehiculelor comerciale din Europa și Africa de Sud.
„Serviciul de Avertisment în Pericole Rutiere” de la Bosch oferă participanților la trafic informații în timp real despre pericolele potențiale, cum ar fi ceața, ploaia abundentă, accidentele sau vehiculele defecte. Din iunie 2024, serviciul este utilizat în milioane de autoturisme din întreaga Europă. Din decembrie 2024, este disponibil și pentru vehiculele comerciale de la Mercedes-Benz Trucks.

„Road Hazard Service” utilizează date anonimizate de la aceste vehicule conectate, precum și informații de la serviciile meteo și operatorii rutieri, pentru a detecta situații critice într-un stadiu incipient. Senzorii din vehicule furnizează date precum temperatura, activitatea ștergătoarelor de parbriz sau intervențiile programului de control al stabilității. Algoritmii deduc posibile riscuri – cum ar fi acvaplanarea sau vizibilitatea redusă – din aceste date, iar șoferii primesc avertizări în timp util prin intermediul sistemului de navigație. Serviciul face parte din Bosch Connected Map Services, care conectează în rețea datele vehiculului pentru a îmbunătăți sistemele de asistență a șoferului, cum ar fi pilotul adaptiv și asistenții la frânarea de urgență, permițând vehiculelor să răspundă mai bine la condițiile de drum în schimbare. În plus, Connected Map Services joacă un rol important în conducerea automatizată, acționând ca un fel de senzor suplimentar. Acestea oferă date extrem de precise despre condițiile de drum, geometria benzii de rulare și poziționare, permițând vehiculelor automatizate să conducă mai sigur, mai lin și mai proactiv.
Cu un scor total de 66 de puncte, Bosch a devansat sistemul Volvo VNL Autonomous, care funcționează deja complet autonom pe drumurile din SUA. Locul al treilea a fost ocupat de Accelera, noua devizie de business de la Cummins, care consolidează un portofoliu complet de soluții cu zero emisii.
Juriul IToY a recunoscut impactul substanțial asupra siguranței rutiere și reducerea riscurilor potențiale de accidente – cum ar fi accidentele grave cauzate de drumuri alunecoase sau vizibilitate redusă – precum și potențialul extraordinar de viitor al utilizării datelor de tip roi.
La ceremonia de premiere, președintele juriului International Truck of the Year, Florian Engel, a declarat: „Serviciul pentru Pericole Rutiere Bosch demonstrează impactul semnificativ pe care utilizarea eficientă a big data îl poate avea deja asupra vieții oamenilor și, în cele din urmă, asupra siguranței tuturor astăzi. De asemenea, contribuie la creșterea siguranței transportului rutier de mărfuri și reprezintă o altă piatră de temelie pe calea către conducerea automatizată și aici, în Europa!”
Nominalizații din 2026 (în ordine alfabetică) au fost:
- Accelera by Cummins
- Driver Aurora
- Serviciul Bosch pentru Pericole Rutiere
- Sistemul de Trecere a Frontierei Autonome Einride
- Proiectul Scania DHL Range Extender
- Camioane Autonome Torc Robotics
- Sistemul Autonome Volvo VNL










