Furnizorul de tehnologie și servicii, Bosch a înregistrat venituri din vânzări de 90,5 miliarde de euro în 2024, potrivit cifrelor preliminare. În termeni nominali, aceasta reprezintă o scădere anuală de 1 procent, ajungând aproape la egalitate cu anul anterior după ajustarea cu efectele cursului de schimb. Mai mult, marja operațională EBIT a fost de 3,5%.
„În pofida eforturilor noastre, nici compania Bosch nu a fost complet imună față de evoluțiile economice, dar am avut o participare respectabilă în comparație cu colegii noștri din industrie”, a declarat dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, cu privire la cifrele de afaceri preliminare publicate ale companiei. „Tehnologiile noastre pentru mobilitatea și casele viitorului rămân domenii cheie de dezvoltare pentru noi.”
De asemenea, Stefan Hartung susține că eforturile de a consolida competitivitatea și dezvoltarea prin decizii strategice de portofoliu au implicat atât achiziții, cât și cesionări.
Pe lângă încetinirea creșteri economice la nivel global, dezvoltarea activității grupului Bosch a fost afectată negativ de faptul că piețele în creștere, cum ar fi electromobilitatea, s-au dezvoltat mult mai lent decât s-a estimat. Totodată, impactul negativ asupra rezultatelor au fost atât din cauza vânzărilor în scădere și capacității aferente sub-utilizate, cât și din cheltuielile inițiale ridicate pentru tehnologiile viitoare și provizioanele pentru ajustările strategice necesare. Cu toate aceste provocări, Bosch își propune să fie printre furnizorii de top în domeniile sale de activitate de pe piețele cheie până în 2030. De asemenea, intenționează să obțină o medie anuală în creștere cu 6 – 8 procente și o marjă de cel puțin 7 procente.
În 2024, Bosch a implementat în mod sistematic Strategia 2030 care a atins repere importante. Unul dintre acestea este achiziția planificată a afacerii din domeniul HVAC, Johnson Controls – Hitachi, investiție de circa 8 miliarde de dolari SUA. În viitor, intenționează să își extindă prezența pe piețele în creștere așa cum SUA și Asia.
„În ciuda turbulențelor actuale, ne urmăm în mod constant strategia de dezvoltare și vom continua să promovăm cu hotărâre tehnologii de importanță vitală pentru lumea de mâine”, a declarat Hartung.
De asemenea, Bosch vizează integrarea sistemelor și continuarea dezvoltării sale, odată cu vânzarea unor părți mari din divizia de produse Building Technologies pentru securitate și tehnologie de comunicații.
Tehnologiile viitorului: inovațiile creează „tehnică pentru o viață”
Bosch stimulează inovația în domenii de importanță mare pentru viitor cu scopul de a-și atinge obiectivele de dezvoltare.
„Electromobilitatea, hidrogenul și tehnologiile sustenabile rămân o afacere în creștere și centrul inovațiilor noastre”, a declarat Hartung, referindu-se la provocarea continuă a schimbărilor climatice.
În prezent, Bosch testează în SUA o pompă criogenică care comprimă până la 600 de kilograme de hidrogen lichid pe oră. Astfel, doar în 10 minute va asigura alimentarea camioanelor cu o cantitate de hidrogen suficientă pentru a parcurge următorii 1.000 de kilometri.
Peste doar câteva săptămâni, liderul în domeniul electrocasnicelor, Bosch va lansa o combinație de frigider-congelator XXL încorporate, eficientă din punct de vedere energetic. Respectând noul standard Matter, aceasta va fi primul aparat electrocasnic din lume cu conectivitate independentă de producător. Aproximativ 5.000 de experți Bosch colaborează pentru a face inteligența artificială adecvată pentru utilizarea în viața de zi cu zi, cum ar fi un nou serviciu asistat de IA de apel de urgență care să permită utilizatorilor de lifturi să solicite ajutor în limba lor maternă, dar care să nu necesite modernizarea lifturilor.
Soluții digitale: inteligența artificială întărește activitatea de bază
Software-urile inteligente și serviciile digitale au devenit un pilon important pentru activitatea de bază a companiei Bosch.
„Folosim din ce în ce mai mult inteligența artificială în procesele noastre, îmbunătățind calitatea și productivitatea atât în fabricile, cât și în birourile noastre”, a precizat Hartung. „IA a devenit, de asemenea, o parte integrantă a produselor și soluțiilor noastre.”
În domeniul software-urilor și serviciilor, Bosch preconizează vânzări de peste 6 miliarde de euro până la începutul deceniului următor, două treimi din această cifră fiind generate în sectorul Mobilitate.
„În cadrul Bosch, inteligența artificială joacă un rol important de ani de zile pentru conducerea asistată și automatizată”, a declarat Hartung. „Dar noi promovăm mobilitatea definită de software nu doar în materie de IA, iar acest lucru face din Bosch un partener ideal pentru principalii jucători din lume din domeniul tehnologiei.”
În cazul soluției de sistem Vehicle Motion Management, acesta permite frânare brake-by-wire cu o pedală de frână electronică fără o conexiune mecanică.
Politica economică: competitivitate pentru o Europă puternică
Bosch caută noi cadre politice în Germania și UE pentru a stimula dezvoltarea. Conform Hartung, ar fi necesar acțiuni pentru consolidarea competitivității și atractivității acestora, în calitate de locuri de desfășurare a afacerilor.
„Pentru o Uniune Europeană puternică sunt necesare mai puține reglementări și mai multe investiții, precum și mai puține bariere și mai multă liberalizare a pieței”, a completat Hartung.
Luând în calcul prețurile la energie, birocrația și lipsa investițiilor în infrastructura din Germania, piața de origine a companiei, Hartung se așteaptă ca, după viitoarele alegeri din țară, să aibă loc o trecere rapidă de la discuții la acțiune.
„Orice element care facilitează afacerile constituie un pas în direcția corectă”, a subliniat Hartung. „Atunci Germania și Europa pot fi și în viitor printre liderii economici și tehnologici ai lumii.”
Ca și până acum, Bosch intenționează pentru următorul an să direcționeze către locațiile sale din Germania aproximativ 40 de procente din investițiile globale ale companiei.
Evoluția afacerii în 2024: evoluțiile pieței afectează cifra de vânzări a sectoarelor de activitate
Cifrele de vânzări pentru sectoarele de afaceri ale Bosch reflectă în mod clar tendința generală a pieței.
„În ansamblu, 2024 a constituit o excepție, toate piețele noastre de interes având performanțe slabe în același timp”, a declarat dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH.
Cu venituri din vânzări de 55,9 miliarde de euro, sectorul Mobilitate aproape a atins nivelul din anul precedent. În ciuda pieței în scădere, veniturile din vânzări au rămas practic neschimbate după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. În sectorul de activitate Tehnologie industrială, veniturile din vânzări au ajuns la 6,5 miliarde de euro, ceea ce reprezintă în termeni nominali cu 13 procente mai puțin decât în anul anterior, sau minus 12 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Sectorul slab al ingineriei mecanice a afectat în mod deosebit piețele principale din Europa, China și SUA. În sectorul Bunuri de larg consum, veniturile din vânzări au urcat cu 2 procente în termeni nominali, înregistrând 20,3 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb, acestea au fost de fapt mai mari cu 3 procente față de anul precedent. Acest lucru înseamnă că Bosch crește din nou în domeniul bunurilor de larg consum, pentru prima dată de la scăderea cererii de la finalul pandemiei de coronavirus. Veniturile din vânzări în sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie s-au ridicat la 7,5 miliarde de euro. Acest lucru corespunde unei scăderi a veniturilor din vânzări de 3 procente, atât în termeni nominali, cât și după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Aceasta s-a datorat în principal perspectivelor sumbre de pe piața europeană a sistemelor de încălzire.
Evoluția afacerii în 2024: evoluții necorespunzătoare ale vânzărilor în regiuni
Pe lângă evoluțiile pieței, situația economică a afectat în diferite grade evoluțiile vânzărilor din diversele regiuni.
„Activitatea noastră europeană a fost afectată în mod deosebit de situația economică”, a explicat Forschner.
La un volum de 44,5 miliarde de euro, veniturile din vânzări în Europa au fost cu aproximativ 5% mai scăzute față de anul precedent în termeni nominali și după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Având în vedere evoluțiile din America de Nord și China, creșterea veniturilor din vânzări în America și regiunea Asia-Pacific a fost, de asemenea, necorespunzătoare. În America de Nord, veniturile din vânzări au crescut cu 5%, la un volum de 16 miliarde de euro. În Asia-Pacific, veniturile din vânzări au crescut la 28,1 miliarde de euro. Creșterea nominală a fost de 1 procent sau 3 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb.
Evoluția personalului în 2024: se conturează o reducere a numărului de angajați
Începând cu 31 decembrie 2024, Grupul Bosch a angajat la nivel mondial aproximativ 417.900 de persoane, ceea ce reprezintă un număr mai mic cu aproximativ 3 procente față de anul precedent (-11.500). În Germania, de asemenea, numărul de angajați a scăzut cu 3 procente (-4.400), la puțin peste 129.800.
Perspective pentru anul 2025: economie slabă, care va pune o presiune mai mare asupra costurilor
Grupul Bosch consideră că se va confrunta cu un mediu extrem de provocator și anul acesta.
„La nivel mondial, anticipăm că va exista doar o creștere moderată”, a declarat Forschner. „Nu ne așteptăm ca economia globală să-și revină înainte de 2026.”
În situația de față, Bosch crede că economia va crește în 2025 cu doar 2½ procente. Pentru a-și implementa strategia de dezvoltare, compania rămâne concentrată pe obiectivele sale financiare.
„Chiar și în fața unor condiții adverse în mod constant, dorim să ne îmbunătățim în continuare vânzările și să obținem rezultate mai bune în anul financiar 2025”, a declarat Forschner.
În opinia sa, doar creșterea profitabilă va permite companiei să-și continue dezvoltarea puternică și semnificativă. În consecință, Bosch își propune să-și atingă până în 2026 marja țintă de 7 procente. Obiectivul este de a spori în continuare competitivitatea la toate nivelurile, de la produse atrăgătoare și costuri acceptabile până la structuri adecvate pentru un portofoliu de perspectivă.
„Economiile sensibile și investițiile concentrate ne asigură spațiul de manevră necesar”, a adăugat Forschner, dar a avertizat că acest lucru nu va fi ușor. Un astfel de plan va necesita un efort mare și nu va exclude decizii dureroase.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).