Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch pune în funcțiune primul său electrolizor intern echipat cu pile de electroliză Hybrion

Hidrogenul este în plină expansiune la Bosch: după lansarea oficială din martie a pilelor de electroliză PEM (proton exchange membrane) Hybrion, Bosch a pus acum două dintre acestea în funcțiune într-un electrolizor la sediul său din Bamberg. Acest sistem de 2,5 megawați transformă apa în hidrogen și oxigen folosind energie electrică regenerabilă și îndeplinește cerințele UE privind hidrogenul regenerabil. În același timp, punerea în funcțiune a electrolizorului din Bamberg marchează începutul unui nou capitol: acesta face parte dintr-un ansamblu dedicat hidrogenului, construit pentru a demonstra diferite moduri de producere, stocare și utilizare a hidrogenului.

„Hidrogenul joacă un rol central într-o lume neutră din punct de vedere climatic — un obiectiv pe care ne-am angajat să îl atingem ca societate, în Germania și în Europa — și este o sursă de energie ideală. Poate fi produs, stocat și transportat aproape oriunde, într-un mod neutru din punct de vedere climatic.”, explică Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Bosch și președinte al diviziei Mobility.

„Pentru Bosch, hidrogenul rămâne o activitate strategică importantă. Punerea oficială în funcțiune a electrolizorului nostru și deschiderea peisajului hidrogenului de aici, din Bamberg, marchează un moment important pentru noi”, adaugă Dr. Markus Heyn.

În centrul electrolizorului, construit de compania FEST din Goslar, Germania, se află două pile de electroliză Bosch Hybrion fabricate în Bamberg. Fiecare dintre aceste pile, cu o putere nominală de 1,25 megawați, produce aproximativ 23 de kilograme de hidrogen pe oră din apă și electricitate. La sarcină maximă, electrolizorul poate produce peste o tonă de hidrogen pe zi — suficient combustibil pentru ca un camion electric de 40 de tone, echipat cu un Bosch fuel-cell power module (FCPM), să parcurgă până la 14.000 de kilometri.

Peisajul hidrogenului din Bamberg include exact un astfel de FCPM, echipat cu o pila de combustibil Bosch, care funcționează continuu într-un „lifetime container”, pentru testarea durabilității modulului. Hidrogenul care alimentează FCPM-ul este transportat către container de la electrolizor printr-o rețea de conducte. Aici, procesul de producere a hidrogenului, care anterior avea loc în pilele de electroliză PEM, este acum inversat: hidrogenul și oxigenul sunt introduse în pilele de combustibil ale FCPM, unde reacționează pentru a produce apă și energie electrică.

Electricitatea generată de FCPM se întoarce în electrolizor, unde este utilizată atât pentru testarea electrolizorului, cât și pentru producerea locală de hidrogen. Aceste teste, efectuate non-stop în interiorul containerului, simulează o gamă largă de scenarii de utilizare pentru a asigura durabilitatea și fiabilitatea FCPM-urilor.

Producția la scară largă a FCPM a început la fabrica Bosch din Stuttgart-Feuerbach la mijlocul lui 2023. Recent, acesta a fost nominalizat la prestigiosul Premiu German President’s Future Prize.

„Bosch can do hydrogen, and at scale”, afirmă Thomas Pauer, președintele diviziei Power Solutions. „Ne-am implicat devreme în acest domeniu, am făcut investiții inițiale și oferim acum soluții tehnice gata de piață. Printre acestea se numără și modulul nostru de alimentare cu pilă de combustibil. Faptul că a fost nominalizat la German Future Prize dovedește că această tehnologie Bosch este la vârful progresului — atât în domeniul pilelor de combustibil, cât și al electrolizei.”

Bamberg dispune, de asemenea, de o a doua stație de testare pentru pilele de electroliză PEM Hybrion fabricate în fabrica locală. Înainte de livrarea pilelor către clienți, Bosch se asigură aici că acestea oferă performanțe fiabilă și eficiență în condiții reale de utilizare. De exemplu, sunt simulate diverse profiluri de sarcină pentru a testa reacția fiecărei pile la fluctuațiile electrice. În plus, fiecare Hybrion stack este activat înainte de livrare, pentru a fi imediat gata de utilizare la client.

O altă caracteristică a peisajului hidrogenului este rezervorul de hidrogen înalt de 21 de metri, în care hidrogenul obținut prin electroliză poate fi stocat la o presiune de până la 50 bar.

Bosch a atins deja primele repere importante în domeniul tehnologiei de electroliză în 2025. După lansarea din primăvară pe piață, au început livrările către diverși clienți și parteneri, printre care companii precum IMI, Kyros Hydrogen Solutions, Neumann & Esser, Pietro Fiorentini și filiala acesteia, Hyter.

  • Sursa foto: Bosch

Articole similare

Ad