Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch Tech Day 2024: Bosch schimbă tehnologia în „tehnică pentru o viață” și prin software

  • Foto: Bosch

Bosch, furnizorul de tehnologie și servicii, își extinde semnificativ activitatea în domeniul software-ului și al serviciilor digitale. Compania considerând că programarea este esențială pentru dezvoltarea sa viitoare și intenționează să genereze vânzări de miliarde de euro prin aceste activități până la finalul deceniului.

„De ceva timp, Bosch este și o companie de software. În cadrul companiei, expertiza noastră extinsă în domeniu ne permite să introducem linii de cod direct în produse. Software-ul integrat în produsele noastre reprezintă «tehnică pentru o viață» și îmbunătățește viața clienților noștri.”,

a declarat dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, cu ocazia Bosch Tech Day 2024 de la Renningen.

Software-ul Bosch este integrat în diverse domenii, inclusiv în liniile de producție ale marilor întreprinderi industriale, în cadrul service-urilor auto și al echipamentelor medicale. Acesta oferă funcționalități avansate, precum avertizarea șoferilor despre vehicule aflate pe contrasens, protecția bunurilor valoroase și controlul tehnologiei clădirilor. De asemenea, software-ul Bosch a fost utilizat pe spațiul cosmic, Stația Spațială Internațională (ISS). În cadrul Bosch, 48.000 de angajați sunt programatori software, dintre care 42.000 lucrează în sectorul de activitate Mobilitate.

„Marșul triumfal al software-ului va revoluționa în mod fundamental industria auto”,

a declarat Hartung.

„În viitor, autovehiculele vor fi integrate perfect în lumea digitală. Drept urmare, vor fi mai presus decât orice altceva – actualizabile”,

a adăugat dr. Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobilitate.

Autovehiculele vor fi echipate cu funcții noi prin actualizări software „over the air”, fără a mai fi necesară vizitarea unui service auto. Markus Heyn afirmă că „Tehnologia Bosch va asigura îmbătrânirea mai lentă a mașinilor”. Aceleași actualizări vor aduce noi funcții de siguranță și confort și pentru camioane, motociclete și biciclete electrice. De la lansarea sistemului inteligent pentru biciclete electrice la finalul lui 2021, Bosch a introdus circa 70 de funcții și modificări prin aplicația eBike Flow, inclusiv funcții de alarmă, urmărire și noi moduri de mers.

Software-ul și serviciile digitale sunt esențiale pentru succesul afacerii Bosch, fiind motoarele inovației atât în companie, cât și în industrie. Bosch, cu expertiza sa vastă în mobilitate, producție și tehnologia construcțiilor, a devenit un partener valoros pentru companiile de top din domeniul IT.

„Pentru a exploata potențialul uriaș al software-ului și inteligenței artificiale, avem nevoie de parteneriate între egali. Foarte puține companii pot gestiona asta singure. În acest context, software-ul open-source oferă o modalitate deosebit de utilă de a reuni expertiza dincolo de granițele companiei, de a reduce costurile și de a crea soluții standardizate”,

a spus Hartung.

Factorii de decizie politică pot influența semnificativ dezvoltarea software-ului, în special în domeniul inteligenței artificiale (AI). Companiile au nevoie de certitudine în planificare pentru a inova eficient, ceea ce se aplică și în contextul noii Legi privind inteligența artificială adoptată de Uniunea Europeană (AI Act).

„UE trebuie acum să transpună rapid Legea privind inteligența artificială sub formă de standarde, pentru că, deși este necesară reglementarea, aceasta nu trebuie să blocheze în mod inutil ritmul tehnologiei”,

a completat Hartung.

Începutul unei ere în mobilitatea definită de software

În industria auto, noua tendință este autovehicul definit de software. Un studiu recent McKinsey estimează că piața globală de software și electronice pentru autovehicule va atinge 462 de miliarde de dolari până în 2030, iar ponderea software-ului în autovehicule se va tripla începând cu 2023. Bosch intenționează să capitalizeze pe această creștere și să rămână un partener de top și preferat pentru producătorii auto la nivel mondial.

„Ne aflăm la începutul erei autovehiculului definit de software”,

a precizat Heyn.

„Pentru Bosch, aceasta este o veste bună, pentru că ne descurcăm foarte bine în ambele domenii: hardware și software. Suntem una dintre puținele companii pe deplin competente în interacțiunea dintre electronicele auto și cloud.”

Având soluții software și servicii, precum Vehicle Health, Bosch îi ajută pe operatorii de flote să afle defecțiunile autovehiculelor și să sporească eficiența. În privința companiilor de logistică, platforma digitală Bosch L.OS facilitează digitalizarea și simplifică întregul lanț de operațiuni. Mai mult, Bosch a dezvoltat un software special care permite autovehiculelor să se oprească foarte lin, absolut fără niciun șoc, ca și cum la volan ar fi un șofer profesionist. Cu ajutorul funcției „eBrake to Zero” Bosch, pe lângă faptul că frânarea în traficul cu opriri și porniri frecvente este mult mai plăcută și mai relaxată, poate fi redus și riscul de rău de mișcare în rândul pasagerilor.

„Putem asigura un condus fără șocuri, într-un trafic cu opriri și porniri frecvente, utilizând un software care frânează la fel de lin ca un șofer profesionist”,

a adăugat Heyn.

Mobilitatea definită de software va transforma arhitectura vehiculelor de la o structură IT și electronică specifică domeniului la una centralizată și interdisciplinară, cu doar câteva calculatoare și senzori puternici. În loc de aproximativ o sută de unități de control de la diverși producători, vehiculele viitorului vor avea mai puțin de o duzină de computere care vor combina funcțiile de control. Bosch și Qualcomm au prezentat un nou computer auto ce integrează funcțiile de infotainment și asistență pentru șofer, reducând spațiul, cablurile, greutatea și costurile. Economiile din îmbinarea acestor funcții pot ajunge până la 30%. Bosch a generat aproape 4 miliarde de euro din vânzările de computere avansate pentru autovehicule în ultimii trei ani.

Indiferent de numărul lor, computerele și pachetele software dintr-un autovehicul trebuie conectate pentru a comunica eficient, chiar și între componente de la diferiți producători. Filiala Bosch, ETAS, furnizează middleware-ul necesar pentru această interconectare, traducând între componentele fizice și aplicațiile software. În viitor, la fel cum astăzi aproape toate autovehiculele conțin componente Bosch, acestea vor conține și linii de cod Bosch.

Articole similare

Ad