Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BREXIT-ul va creste timpii de tranzit

Cresterea timpilor de tranzit, nevoia de soferi calificati in operatiuni vamale, aglomerarea in porturile de trecere sunt doar cateva dintre efectele pe care le va produce iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana, estimata pentru martie 2019. “Timpul de tranzit va creste, in medie, cu 15% datorita timpilor de asteptare la frontiera, insa, momentan, nu se poate contura o marja concreta de crestere a costurilor pentru clienti. Cu toate acestea, pot fi estimate mariri de preturi intre 5 si 15%, sume aferente timpilor de asteptare pentru formalitatile vamale, precum si, cel mai probabil, scumpirea trecerii pe continent. Din cauza faptului ca Marea Britanie este conectata cu spatiul european doar prin liniile de ferry si Eurotunnel, nu exista rute alterntive, si de aceea vama se face la Dover, punctul de trecere spre Uniunea Europeana”, declara Mihai Teodorescu, Country Manager ICT Logistics Romania, jucator important in piata de transport si logistica din Romania.
 

Potrivit lui Mihai Teodorescu, Brexit-ul va avea un impact si asupra fortei de munca, transportatorii vor trebui sa se asigure ca soferii cunosc procedurile de comisionare si vama, ceea ce va face accesul la piata din UK mai dificil, pentru ca nu toate companiile au personal calificat in operatiuni vamale.
ICT Logistics se pregateste pentru a diminua efectele Brexit in planul clientilor. Compania detine birouri proprii in mai multe tari din Europa, printre care si Marea Britanie. „Putem oferi clientilor suport pentru declaratiile vamale si, in general, in relatia cu vama. De asemenea, compania noastra a stabilit, de-a lungul anilor, colaborari foarte stranse cu operatorii de feribot care pot facilita oricand trecerea vehiculelor ICT”, a precizat reprezentantul ICT Logistics.
Anual ICT Logistics efectueaza transporturi in valoare de 50 milioane EUR, dintre care 10% implica transporturi din sau catre Marea Britanie.

Articole similare

Ad