Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Calea ferată, alternativa în Asia: 2.000 de camioane la granița dintre China și Vietnam

Aglomerația rutieră masivă de marfă de la granița Vietnam-China provoacă mari bătăi de cap pentru fluxurile de mărfuri din interiorul Asiei, transportul aerian de marfă, iar acum cel feroviar fiind solicitate intens.

Potrivit DHL, peste 2.000 de camioane erau în coloană de ambele părți ale conexiunii principale Pingxiang (China) care se învecinează cu Lang S’on (Vietnam), provocând întârzieri de până la 20-30 de zile. În acest context, potrivit expeditorului global, congestiile rutiere au dus la creșterea cererii pentru noile servicii feroviare China-Laos, care facilitează comerțul dintre China și Asociația națiunilor din sud-estul Asiei (ASEAN). Mai mult, frontiera alternativă de la Dongxin (China) la granița cu Mong Cai (Vietnam), care a fost redeschisă pe 10 ianuarie, se confruntă în continuare cu restricții, astfel că se așteaptă ca aceste congestii rutiere să continue până inclusiv după Anul Nou Chinezesc. La finalul lunii ianuarie, unitatea de logistică Alibaba Cainiao a lansat un zbor charter zilnic între Ho Chi Minh City și Nanning pentru a „proteja” logistica transfrontalieră a clienților de comerț electronic.

Acest lucru a fost necesar, a spus compania, din cauza aglomerației de la granița Vietnamului cu China, în ultima lună fiind circa 6.000 de camioane care au avut întârzieri cauzate de restricțiile Chinei privind Covid.

Potrivit DHL, noua cale ferată China-Laos oferă o capacitate suplimentară atât de necesară pentru comerțul China-Asean. Cu o lungime de 414 km, noua conexiune feroviară scurtează timpul de tranzit al mărfurilor la doar 20-24 de ore, în comparație cu întârzierile de aproape o lună la granița cu Vietnam, a spus DHL.

„Am lansat serviciul de cale ferată China-Laos în decembrie. Congestiile de la granițele rutiere dintre China și Vietnam nu vor dispărea înainte de Anul Nou Chinezesc și este cu adevărat esențial în acest sezon de vârf să existe alternativă feroviară”, a declarat Steve Huang, CEO, DHL Global Forwarding Greater China.

În Boten, Laos (Vietnam), calea ferată se va conecta cu rețeaua BRI de la Kunming, China, printr-o altă legătură feroviară de 595 km, oferind Laosului o legătură terestră cu lanțurile de aprovizionare globale și regionale.

Articole similare

Ad