Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Calificarea profesionala se obtine prea usor

Soferii reprezinta cea mai importanta resursa a firmelor de transport, dar pot genera si cele mai mari costuri, pe de o parte printr-un stil de condus neeconomic, iar, pe de alta parte, prin nerespectarea prevederilor legale – in special a timpilor de conducere si odihna – ceea ce atrage dupa sanctionarea companiei de transport.
In ultimii ani, numarul conducatorilor auto instruiti in centrele de pregatire profesionala a crescut constant, la fel ca si numarul institutiilor de profil.
 

Din pacate insa, instruirea propriu-zisa se face mai mult pe hartie, pentru ca salile de curs sunt aproape goale, iar inghesuiala, doar la examen.
Acest lucru se vede si in rezultate, sustin reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) si ai Autoritatii Rutiere Romane (ARR), intrucat gradul de promovabilitate in special in cazul certificarii profesionale initiale, este in scadere.
Transportatorii prezenti la conferinta au atras atentia autoritatilor asupra faptului ca „ajutorul“ pe care soferii il primesc de multe ori pe perioada examinarii nu este binevenit, dimpotriva. Acestia obtin atestatul profesional fara sa aiba de fapt cunostintele necesare pentru a-si face munca asa cum trebuie.
Legislatia in materie de formare profesionala este in prezent in dezbatere la MT si va fi modificata in perioada urmatoare, pentru ca pregatirea profesionala sa fie facuta mai temeinic, iar examinarea, mai transparenta.

Articole similare

Ad