Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Calitate pe toate planurile, franata insa de lipsa soferilor

Transportul la temperatura controlata este mai pretentios, cu reguli mult mai stricte decat ale celui de marfuri generale, necesitand din start investitii mai mari in vehicule. Insa serviciile oferite pentru clienti pretentiosi, care se uita mai putin la pret si mai mult la calitate, pot constitui o recomandare in fata celorlalti. Este si cazul companiei Jilaveanu Transcom, care, crescand impreuna cu Danone, a ajuns sa aiba un portofoliu impresionant de clienti ce sunt deserviti de cele 60 de masini din curtea proprie, dar si de cele patru vehicule apartinand unor parteneri stabili. In plus, pentru servicii cat mai bune si mai independente, compania si-a construit propriul atelier de reparatii, investitie ce va fi urmata in curand de cea intr-o spalatorie pentru masinile proprii.

Si extinderea ar putea continua intr-un ritm alert de achizitii de vehicule daca nu ar lipsi piesa cea mai importanta a puzzle-ului: soferii.

Infiintata in 1998, Jilaveanu Transcom si-a inceput activitatea de transport frigorific cu un singur camion de 12 t, achizitionat second-hand si condus de managerul firmei. „Am demarat activitatea pe baza experientei castigate la ITIA si la Romagra, o «scoala elvetiana» care m-a invatat lucruri mai putin cunoscute in Romania: punctualitatea si seriozitatea”, a precizat Florica Jilaveanu, explicand ca dupa cateva luni de transport de carne la intern a avut sansa incheierii unui contract cu Danone. „M-au acceptat acum 14 ani cu o singura masina cu care faceam trei transporturi pe saptamana la Oradea, nefiind aceleasi restrictii ca astazi. Am avut curse in permanenta, circa sase zile pe saptamana, in a saptea ocupandu-ma de reparatiile masinii”, a mai spus Jilaveanu, care in prezent detine un atelier propriu de reparatii, cu opt mecanici.
Apoi, cand Danone s-a dezvoltat, compania de transport frigorific a tinut pasul, ajungand ca in prezent sa detina o flota de 60 de masini noi, achizitionate in leasing, cu care efectueaza circa 15 incarcari pe zi. „In primii ani am mers pe vehicule second-hand, dar cand am inceput cursele internationale am trecut treptat la camioane noi, toate de la MAN”, a explicat managerul companiei, precizand ca in primavara anului viitor va mai achizitiona patru.

„Nu ma tem de concurenta, ma tem ca nu pot face fata”
Dupa primii opt ani de transport intern, Jilaveanu Transcom a inceput si activitatea de transport international, efectuand import in special din Polonia, Spania, Olanda si Ungaria pentru clienti precum Lidl, Kaufland, Sole Mizo, Friesland Campina, Cora, Norbet Dentressangle, Selgros, Lesaffre, Pepsi, Cola, Albalact, Optimeat si La Dorna. „Dupa Danone nu am mai cautat clienti, ci ne-au cautat ei pe noi. Iar acum nu avem destule masini ca sa facem fata solicitarilor, fiind extrem de greu sa te extinzi din cauza crizei de soferi profesionisti. De aceea, nu ma tem de concurenta, ci ma tem ca nu pot face fata”, a punctat Jilaveanu, subliniind si faptul ca exista multi transportatori care …

Articole similare