Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Calitatea vehiculelor nu conteaza

Preturile mici oferite la intern fac ca majoritatea flotei care activeaza aici sa fie veche. De asemenea, si capacitatea de transport este deficitara iar relatiile de unde nu se gasesc camioane pentru retur sunt cele din zona Moldovei, Oltenia si Dobrogea. Cele mai putine camioane sunt cele de transport cu temperatura controlata. Anul acesta, varful de criza s-a resimtit in iunie, iulie si august.
Situatia s-ar putea remedia ori prin imbunatatirea calitatii infrastructurii, care sa permita un numar mai mare de kilometri, ori prin cresterea preturilor de transport.
 

Dar, cum aceste deziderate sunt aproape imposibil de realizat, calitatea serviciilor de transport ar mai putea fi crescuta prin acordarea de termene de plata mai reduse, renuntarea la curse multi-drop, reducerea timpilor de incarcare/descarcare sau eficientizarea consumului prin greutati de marfa sub 22 t. Pana atunci, clientii care doresc calitate platesc serviciu premium, iar cei care se orienteaza dupa pret vor pierde si probabil abia atunci isi vor alinia asteptarile in consecinta.
Cum in prezent, in serviciile de transport, guverneaza pretul, sunt putini cei care inteleg ca o calitate a serviciului de transport le aduce o crestere a profitabilitatii pe termen lung. Clientii sunt stricti in ce priveste realizarea transportului in termenii pe care si-i doresc, dar transportul si mijlocul de transport sunt responsabilitatea transportatorului. In general, ei doresc doar ca marfa sa nu fie afectata, respectiv sa nu ploua prin prelata sau sa nu existe gauri in podea. Mai stricti in ce priveste calitatea vehiculelor sunt cei din industria de automotive.
Un numar redus de clienti, precum cei din industria de produse farmaceutice sunt extrem de interesati de calitatea si securitatea serviciului si sunt si dispusi sa plateasca in consecinta.

Mai multe amanunte puteti gasi in numarul urmator al revistei Logistica.

Articole similare

Ad