Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane cu 13% mai economice decat acum patru ani

Asa cum ati citit si in numarul din august al revistei Tranzit, Daimler a organizat vara aceasta la Berlin un eveniment pentru presa de specialitate, in cadrul caruia si-a prezentat principalele sisteme ce sporesc siguranta, dar a lansat si o noua generatie de motoare. OM 471 a castigat in timp increderea transportatorilor in special datorita consumului redus de carburant, iar varianta sa actuala promite performante si mai ridicate, astfel ca Daimler se poate lauda ca ofera camioane ce consuma in medie cu 13% mai putin decat cele de acum patru ani – un record in acest domeniu, unde progresele sunt de obicei de 1-1,5%/an.
 

Asa cum promit reprezentantii companiei, autotractoarele Mercedes-Benz pentru transport pe distante lungi care ajung la circa 130.000 km/an si sunt echipate cu noul motor din gama grea OM 471 pot economisi anual 1.100 l de carburant si astfel si emisiile lor de CO2 sunt cu trei milioane de tone mai mici.
Asadar, la patru ani dupa lansarea OM 471 – care avea conceptie complet noua, anticipa norma de poluare Euro 6 si lansarea noilor camioane grele Actros, Antos si Arocs si se remarca prin aerodinamica foarte buna si componente auxiliare optimizate – MB intra intr-o noua etapa de dezvoltare, care ii permite modelului Actros sa isi consolideze pozitia fruntasa pe piata in ceea ce priveste consumul, deoarece noul sau propulsor reduce cu inca 3% consumul de motorina si imbunatateste si comportamentul dinamic datorita cuplului mai inalt. In total, in cei patru ani care au trecut de la lansarea primei generatii OM 471, consumul mediu a scazut cu 13% (pana la 28,5 l/100 km pe parcurs dificil, cu incarcatura), mai ales dupa intrarea pe piata a noului Actros Euro 6 cu Predictive Powertrain Control. Dar si Actros Euro 5 era deja printre cele mai economice camioane din Europa.
In tot acest timp, motoarele OM 471 si-au dovedit calitatile intrand in echiparea camioanelor si autocarelor Mercedes-Benz si Setra, iar daca tinem cont si de propulsoarele pentru piata americana, numarul unitatilor produse ajunge la 250.000, mai multe decat pentru orice alt motor de vehicule grele din lume care face parte din aceeasi categorie de performanta.

Putere si cuplu mai mari
Noul motor Mercedes-Benz OM 471 nu doar ca ofera consum de carburant si emisii reduse, dar furnizeaza si mai multa putere si cuplu mai mare, si este disponibil in cinci variante de putere: 421, 449, 475, 510 si 530 CP, toate atinse la 1.600 rpm, si avand cuplul maxim de 2.100, 2.200, 2.300, 2.500, respectiv 2.600 Nm, toate la 1.100 rpm.
Asadar, odata cu cea mai noua generatie a OM 471, inginerii MB au crescut cuplul la regim jos si au imbogatit oferta cu o noua motorizare, varf de gama, de 530 CP, dar au si optimizat anumite caracteristici ale generatiei anterioare, in special in directia reducerii costurilor de exploatare.
Cele trei versiuni Top Torque permit cresterea, la nevoie, a cuplului cu 200 Nm in raportul cel mai mare al cutiei de viteze automatizare Mercedes PowerShift 3, …

Articole similare