Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane, oameni, pasiune

Cea de-a treia ediție a Truck Tuning Art a adunat anul acesta 145 de camioane frumoase aliniate în Camioane, oameni, pasiunede culoarea, strălucirea și muzica ce a răsunat din boxele camioanelor sau ale DJ-ului care a încercat să comunice cu cei veniți aici în ciuda arșiței începutului de august. După trei ediții ale festivalului, deja am remarcat că organizatorul Florin Tomuța nu mai are doar propriii angajați alături, ci cercul celor care fac eforturi pentru reuniunea camioanelor tunate s-a lărgit. Sunt deja mai multe companii ai căror proprietari au numeroase camioane transformate, care investesc în succesul acestui eveniment special și care concurează cu sportivitate și cu respect pentru inspirația și efortul celorlalți. În ciuda experienței și a investițiilor, emoția rămâne ingredientul principal al unei astfel de manifestări pentru oameni care iubesc camioanele pentru puterea motoarelor, pentru statutul de „rege al șoselelor” și pentru farmecul călătoriei și pentru care camioanele sunt ceva mai mult decât echipamente de făcut bani.

După trei zile de paradă, expo, muzică și interacțiune cu toți pasionații de camioane puternice, vopsite în culori speciale, cu picturi tematice și interioare modificate, festivalul Truck Tuning Art s-a încheiat cu un record: anul acesta s-au prezentat în Cetatea din Alba Iulia aproape 150 de camioane, vanuri și un autocar, dovadă că „mania transformărilor și a tuning-ului a cuprins și segmentul de 3,5 t și, pentru prima dată, transportul de persoane, având un operator care are un autobuz pregătit așa cum trebuie pentru party”, după cum a declarat Florin Tomuța, președintele Truck Tuning Art. Câștigătorii au fost în parte aceiași de anul trecut, unii în altă ordine decât în 2022, dar au existat și multe surprize.

Toți participanții au fost câștigători

„Sunt extrem de mulțumit că totul a fost așa cum am plănuit, foarte multe camioane și foarte multă lume bună. Eram sigur că, la un moment dat, vom observa o creștere, nu doar cantitativă, ci și calitativă a camioanelor care sunt pregătite pentru astfel de show-uri și nu numai. De la an la an se naște acea concurență benefică între participanți, deoarece fiecare vine, vede un alt camion mai frumos, mai bine dotat și apoi încearcă să își depășească propriile camioane și pe ale celorlalți”, a spus Florin Tomuța.

Membrii juriului au avut o sarcină destul de dificilă, deoarece au fost mai multe camioane deosebite și extrem de bine lucrate. „Cel puțin pentru partea de sound am ales să aducem juriu internațional, oameni documentați, pentru a evita orice discuție. La partea de sound sunt evaluate inclusiv protecția împotriva incendiului, cablajul și modalitatea de realizare a întregului sistem, nu doar fidelitatea sau puterea.”

Multe dintre firmele care au participat anul trecut și-au adus din nou camioanele expuse, unele dintre ele premiate. Unele s-au mobilizat și au venit cu alte produse, mai bine lucrate chiar decât cele expuse anul trecut. De altfel, jumătate dacă nu și mai bine dintre câștigători sunt pasionați care au câștigat premii și în 2022, unii chiar cu aceleași camioane, demonstrând că un camion bine făcut și bine întreținut își păstrează valoarea peste ani.

Dracula, Iron Man și Predator și-au disputat Best Paint

Astfel, câștigătorul premiului Best Paint de anul trecut, care a primit și premiul de popularitate în 2019, Dracula lui Sull Trans Expedition, a câștigat această categorie și în 2023. Camionul arădeanului Ovidiu Orădan a impresionat din nou cu detaliile picturii complexe de la exterior, nu numai de pe autotractor, ci și de pe semiremorcă. Dracula este, de altfel, singurul camion din competiție care are și semiremorca pictată, ceilalți competitori care au venit și cu semiremorca expunând o prelată printată de Ilcora în aceeași notă de culoare și desen ca autotractorul.

Ovidiu Orădan este deja obișnuit cu competițiile, Dracula fiind premiat de mai multe ori în Italia (unde a ieșit în primii 20 din 280), Ungaria sau Slovacia, dar camionul este folosit și pe curse de linie, întreținerea lui fiind foarte atent făcută pentru a putea arăta atât de bine după 4 ani de lucru.

Sull Trans a adus mai multe camioane la festival anul acesta, însă celelalte au avut doar culoarea în comun – verde – fiind împodobite cu bull-bar-uri și câteva console de lumini.

„Le-am făcut pe stil olandez cu bull-bar-uri și lumini – clasic, să fie aranjate cât de cât, să întoarcă lumea capul după ele. Investiția este mai mică, dar dificultatea vine atunci când nu iese cum dorim și trebuie să o luăm de la capăt. Avem un alt camion special în lucru, însă nu a ieșit bine și am reluat proiectul. Acesta stă pe dreapta de vreo opt luni și mai durează, cred, 3-4 luni până e gata. Îl vom aduce la anul.”

Pe locul al II-lea s-a clasat noul camion al FIV Trans, Iron Man, în timp ce locul al III-lea a fost ocupat de Predator-ul lui Florian Petre din Maramureș, camionul care a făcut furori atât la Alba Iulia în 2019, cât și pe rețelele de socializare, interviul de prezentare a camionului realizat de noi la festivalul din 2019 depășind 3 milioane de vizualizări.

FIV Trans, răsplătit cu Best Truck of the Show pentru Iron Man

FIV Trans din Dâmbovița a luat mai multe premii I, II sau III, Viorel Fabian fiind prezent cu întreaga familie și echipă și cu un parc numeros de camioane, trei dintre ele pictate cu teme din filmele cu super eroi, îndrăgiți de fiul lui, Ciprian: Batman, cel care a impresionat în 2019, Venom, premiantul de anul trecut la pictură exterioară și cel mai bun interior, luând inclusiv premiul publicului în 2022, și Iron Man, noutatea din 2023, care a luat anul acesta premiul I la Best Interior și premiul al doilea la Best Exterior și Best Truck of the Show.

FIV Trans a mai avut două camioane clasate pe locurile II și III la Best Sound, categorie la care a luat premii și în 2022.

Viorel Fabian, cel care a înființat FIV Trans în 2004, și-a lăsat anul acesta fiul de 10 ani să prezinte temele pictate de tatăl lui pe camioanele firmei. Ciprian vorbește cu seriozitate despre eforturile pe care le fac părinții lui în munca grea de zi cu zi de transportator și cu aceeași emoție și pasiune ca și tatăl lui atunci când vine vorba despre pictura camioanelor preferate, prin care are lumea super-eroilor la el în garaj și aproape că nu are nevoie să o caute în parcurile de distracții aglomerate din lume.

FIV Trans, o firmă cu o flotă de 15 camioane, toate Scania, este unul dintre principalii susținători ai evenimentului și fenomenului tunării camioanelor din România. Viorel Fabian a lucrat mai mulți ani în Italia, unde își și pregătește interiorul camioanelor și instalația de sunet sau eșapamentul, și a adus de acolo atât pasiunea pentru camioane, cât și experiența organizării de astfel de evenimente, fiind un participant activ și la alte competiții de gen din Italia, unde a și câștigat câteva premii.

Nunucu a câștigat simpatia publicului Truck Tuning Art

Revelația competiției de anul acesta a fost însă Nunucu din Suceava, care a luat Premiul de Popularitate cu un camion turqouise, ce întruchipează visul oricărui șofer: să transforme un camion vechi, cu peste un milion de kilometri, care poate ar fi luat drumul dezmembrării, într-o piesă specială a unei flote, care fură ochii trecătorilor, bine vopsit, special, cu multe accesorii de calitate și un interior original, bine executat, elegant și distinctiv.

Nunucu a câștigat 4 premii la TTA 2023: premiul I la Best Holland Style, premiul al II-lea la Best Old School și premiul al treilea la categoria Best Exhaust, cel mai important fiind însă Premiul de Popularitate, desemnat în urma voturilor publicului.

După ce anul trecut a impresionat cu un camion pictat cu o temă istorică bazată pe figura proeminentă a domnitorului Moldovei, Ștefan cel Mare, născută ca reacție la glumele cu moldoveni, Nunucu a ales anul acesta simplitatea, prezentând un camion Scania transformat dintr-un camion părăsit într-o curte din Spania, care probabil ar fi ajuns curând la dezmembrări.

„A fost nevoie de un an de muncă: eu, fratele meu și încă doi băieți, «părintele» Avram și Alin, care se ocupă de calitatea sunetului, astfel încât să se audă și bine, nu doar tare. Am lucrat mai ales de la 7-8 seara până la 2 noaptea, inclusiv în zilele premergătoare festivalului. Suntem toți epuizați, am lucrat până la 5 dimineața la sistemul de evacuare, s-au mai pus ceva cai putere… Am modificat totul la interior, sistemul de sunet, exteriorul… nu se mai gândea nimeni că acest camion o sa ajungă și la show-uri! Când am ajuns în Spania să-l cumpăr, băieții râdeau de mine. Motorul are 1.370.000 km, mașina e din 2009, nu e un model nou. La peste un milion de kilometri camioanele trec de majorat, depinde și de cum îl întreții până la un milion, pentru că dacă îți bați joc de el nu atingi nici milionul; dacă e întreținut bine, atunci duce 2.000.000 km liniștit.”

Camionul făcuse câteva curse până la competiție, deoarece băieții nu își permit să îl țină doar pentru evenimente. Dar munca de transformare continuă seara, după curse, și mai ales înainte de competițiile la care doresc să participe.

Cei doi frați care conduc firma suceveană i-au dat o nouă strălucire camionului cu peste un milion de kilometri la bord, vopsindu-l la exterior într-un albastru blue ciel din codul de culori de la Porsche și adăugându-i bull-bar-uri vopsite în culoarea caroseriei și proiectoare, precum și o pazie luminoasă cu numele companiei.

Interiorul spectaculos – cu bordul vopsit și revopsit de mai multe ori până la eliminarea efectelor polish-ului cu silicon folosit de șoferii anteriori, care au creat pori numeroși ce au pus probleme celor care au dorit să-i dea o nouă viață – fusese deja premiat la o competiție din Slovacia cu câteva săptămâni în urmă. Acolo camionul turqouise s-a remarcat dintre alte 400 și a luat premiul I pentru interior. „M-a bucurat faptul că juriul chiar a apreciat munca noastră. La interior e o combinație – partea de sus e modelul de Seria 4 din 2003 (Euro 3), dar modificată. În mod normal camionul din fabrică vine cu dulap în față și pat în spate. Eu am modificat, am pus dulapuri mari în spate și patul deasupra bordului. Partea de jos e de Euro 6, camionul e Euro 5.”

La fel ca în Slovacia, la Alba Iulia, din cele 147 de camioane prezente în competiție, foarte multe au impresionat prin interioare sofisticate, elegante și cu teme interesante. Interiorul lui Nunucu a impresionat însă mai ales prin faptul că nu a fost comandat unor profesioniști, ci este făcut de proprietari înșiși, cu multă migală și talent. În plus, dacă unele camioane au ieșit de pe poarta fabricii cu interioare deja bine echipate, camionul lui Nunucu e din „epoca” celor cu transmisii manuale și bord simplu, fără vreun element digitalizat, astfel că reamenajarea a luat mult timp și mulți bani. Iar combinația dintre elementele de interior de la Scania a fost spectaculoasă, dublată de eleganța dată de contrastul de culori și materiale folosite.

Și evacuarea a fost apreciată, categorie la care a luat un loc III. „Aici am lucrat foarte mult: peste 4 zile a durat doar montajul tobelor plus vreo 10 m de țeavă în serpentină ca să «puște» tobele. Și partea din spate este total modificată: am pus roți noi, jante noi, totul e nou. Am vrut să ne pregătim așa cum trebuie pentru eveniment.”

Cu multă mândrie pentru munca depusă, Nunucu ne-a arătat și volanul „old school” montat special pentru a se potrivi cu cutia manuală a modelului. „Ăsta e farmecul la un camion reparat. Doar ceasul e cel original la bord, care venea pe modelul acesta, dar nu era pe acest camion.”

Ușile sunt, de asemenea, schimbate, au fețe noi și boxe care pot ține cu ușurință o discotecă în localitatea de baștină, Milișăuți, la 7 km de Rădăuți.

Nunucu are în total 8 camioane, faimosul camion cu scene de luptă și portretul lui Ștefan cel Mare nemaifăcând parte din micul parc al firmei. L-a vândut unui român care are firmă de transport în Spania pentru un „preț corect”. Următoarea temă istorică pe care vrea să o picteze este Vlad Țepeș, dar și Gladiatorul e pe lista de dorințe.

Un constructor italian a câștigat premiul pentru cel mai bun sunet

Antonio Billari este unul dintre noii prieteni ai TTA. Fan Volvo Trucks, FH-ul alb al proprietarului unei firme care transportă agregate pentru construcții în Italia, a făcut notă distinctivă printre zecile de Scania prezente la TTA. Camionul destul de simplu la exterior, doar frumos vopsit și cu bull-bar-uri/lumini, a impresionat printr-un interior special, amenajat de aceeași firmă care a lucrat și interioarele FIV Trans. Dar cel mai mult a impresionat sistemul de sonorizare care a atras audiența în jurul său ori de câte ori DJ-ul lua o pauză. Seara copiii au fost atrași de pompa de spumă care îi stropea și răcorea totodată. De altfel italianul a mărturisit că ce deosebește festivalul din Alba Iulia de altele din Europa este locația impozantă și faptul că publicul este unul larg, cuprinzând și copii, femei, oameni mai în vârstă chiar, pe când în Italia vizitatorii sunt numai transportatori și șoferi. Interesul publicului larg pentru camioane i-a impresionat pe italieni, care au ținut să felicite organizatorii și să mulțumească pentru căldura cu care au fost primiți la eveniment.

Locurile 2-3 la Best Sound au fost ocupate de două camioane ale FIV Trans.

Carohi Pharma Transport își adjudecă din nou trofeul Best Exterior, iar Ionuț Nițu pe cel de Best Old School

Constănțeanul Adrian Antohi a câștigat din nou anul acesta premiul Best Exterior cu o Scanie neagră frumos echipată, care a convins juriul să îi acorde puncte importante și la alte categorii: locul al doilea atât la Best Horn, cât și la Best Holland Style, și premiul al treilea la Best Power.

Adrian Antohi a câștigat același premiu în 2022, când a prezentat un Volvo FH16 de 750 CP în culoare Volvo Ocean Pearl, la fel ca semiremorca specializată pentru transport de produse farmaceutice.

Adrian Antohi este reprezentantul vechii generații de șoferi-patroni, care știu să șurubărească și sunt îndrăgostiți de călătorie de dragul călătoriei și tocmai de aceea susține cu toate puterile competiția fondată de Florin Tomuța, căruia i-a și adresat un mesaj public postat pe parbrizul Scaniei sale de 770 CP.

Un reprezentant veritabil al vechii generații de șoferi profesioniști este și Ionuț Nițu de la Prim Trans, care a primit și anul acesta premiul Best Old School, cu același camion cu care a impresionat și anul trecut: un Mercedes-Benz Actros cu un motor care a făcut peste 2.500.000 km, pictat în memoria tatălui său, fost șofer de camion. Pe lângă portretul acestuia, cabina albă este pictată cu mult verde care reprezintă natura, iar pe spate sunt doi cai, care duc cu gândul la cai putere. Ionuț Nițu a inventat practic această categorie, Old School sugerând curentul șoferilor „vechi”, atenți la camioanele pe care le conduc. Firma a avut mai multe camioane prezente în competiție, toate cu un rulaj considerabil, cu cutii de viteze manuale sau cu manetă PowerShift din prima generație, aducând și anul acesta câteva animatoare frumoase care au atras privirile trecătorilor prin dans și costumație.

Ecoagrotec a câștigat premiul pentru cel mai bun claxon cu un Volvo FH16 de 750 CP

Pentru prima oară la TTA, Ecoagrotec din Tecuci a fost prezent cu un FH16 cu motor de 750 CP, pe care clienții Volvo și-l amintesc probabil de la lansarea noii generații de camioane 2021, camionul fiind parte a caravanei organizate atunci de Volvo Romania.

„Este primul model FH16 adus de Volvo în România în 2021. L-am cumpărat după caravana de lansare. Este un autotractor cu două axe, echipat toate opționalele disponibile, inclusiv Volvo Dynamic Steering. Cel mai mult îmi plac trenul de rulare și motorul”, mărturisește Nicușor Popa, administratorul companiei, care deține doar Volvo.

Interiorul a fost transformat la o firmă specializată din Olanda, unde Nicușor Popa s-a familiarizat cu concursurile de frumusețe pentru camioane. Costul noii tapițerii realizate în piele maro, cu tot cu modificarea sunetului și a claxonului, s-au ridicat la aproape 23.000 de euro.

Ecoagrotec nu este o firmă mare de transport, ci are doar 6 ansambluri agabaritice, modelul FH16 din competiție fiind condus chiar de proprietar, pasionat de camioane.

Compania este activă în domeniul agricol, deținând aproape 1.000 ha de teren și una dintre cele mai mari ferme de vaci din România (circa 400 de capete). De aproape 10 ani face și transporturi agabaritice, deținând mai multe semiremorci și platforme Faymonville cu trei și patru axe și gondolă cu trei axe, cu care transportă aproape orice tur-retur, uneori legând 1-2 curse în Comunitate.

„Anul acesta am avut mai puțin de lucru comparativ cu anul trecut și prețurile au fost mult mai scăzute. Oamenii s-au reorientat, deoarece mulți au cumpărat un camion cu prelată, pe care l-au transformat în platformă și au intrat pe aceeași piață. Și, chiar dacă noi avem echipamente specializate și asigurări CMR de până la 1,2 milioane de euro, sunt și clienți care se uită mai mult la preț decât la calitate”, a declarat Nicușor Popa.

O ediție limitată MAN TGX a fost prezentată de Exclusive Car Trading

Cătălin Căpraru, directorul general al firmei Exclusive Car Trading, a achiziționat un camion MAN special echipat pentru a fi prezent la evenimentul Truck Tuning Art. În plus, compania prahoveană s-a implicat și în finanțarea evenimentului, fiind unul dintre sponsori.

„Nu aveam intenția de a ne implica în acest eveniment, însă prietenia mea cu Florin Tomuța ne-a influențat să facem și pasul acesta, mai ales că ne plac foarte mult camioanele. Am mai avut un camion ediție limitată, dar din păcate au fost probleme cu el și l-am înstrăinat. Cel de acum sperăm ca anul viitor să fie premiat. E un camion foarte frumos, tot o ediție limitată, cu foarte multe opțiuni pentru șofer: cuptor cu microunde, aparat de cafea, televizor, DVD, aer condiționat în staționare, un singur pat, un adaptor gen fotoliu pentru a sta relaxat la TV; scaunul pasagerului se rotește la 180O, este disponibilă și o măsuță rabatabilă, oferă tot confortul pentru un șofer”, și-a prezentat Cătălin Căpraru noua navă amiral a firmei, susținut în noua sa pasiune de Angelica Mirea, partenera de viață și de afaceri.

Modelul MAN TGX de 500 CP, care completează cele 54 de camioane MAN existente în flotă, a fost achiziționat special pentru festival, fiind livrat doar cu câteva zile înainte. Pentru anul viitor sunt planificate câteva modificări la interior. „Este un interior standard, nu este inestetic, numai că îmi doresc ca pentru anul viitor să pregătim un alt fel de interior.”

Cătălin Căpraru a preferat un camion fără pictură, mai simplu la exterior, dar elegant și confortabil la interior. „Cred că un camion trebuie să fie serios, în primul rând, și în același timp să fie foarte util. Întreținerea unui camion pictat presupune să nu îl valorifici, să nu îl exploatezi, practic. Ca să îl ții în garaj și să îl scoți doar la astfel de evenimente trebuie să fii prea pasionat ca să merite investiția.”

Și, cum firmele de transport sunt permanent în căutare de șoferi, chiar dacă în această perioadă cu volume mai reduse de transport se mai găsesc și șoferi disponibili, Exclusive Car Trading folosește evenimentul TTA și pentru a promova imaginea companiei în fața șoferilor, care de multe ori își aleg angajatorul după aspectul și calitatea camioanelor din parc.

„Noi nu prea am avut probleme de fluctuație a șoferilor. Colectivul e destul de stabil”, apreciază Cătălin Căpraru. „Dar ne bucurăm să fim aici, vedem că evenimentul ia amploare, că sunt mai multe camioane participante față de anul trecut, și sperăm ca anul viitor să umplem toată cetatea, dacă se va putea.”

Discutând despre business, Cătălin Căpraru apreciază că 2023 nu a fost până acum un an foarte rău, dar „semnele sunt destul de rele, adică avem clienți cărora le-au scăzut mult volumele. Noi lucrăm cu temperatură controlată, însă vedem transportatori care se confruntă cu mari probleme, în special cei care lucrează în automotive. Am intrat și noi cu câteva camioane pe automotive anul acesta, însă nu a fost o perioadă bună – comenzile par să fi scăzut anul acesta cu circa 20%, iar în retail cu 15-20%. A scăzut consumul, iar retailerii au cam anulat mare parte din planurile de dezvoltare de noi magazine, deci clar și acolo sunt probleme. Noi anul acesta am evitat să facem investiții, pentru a securiza business-ul. Pentru moment ne pregătim să investim într-un parc fotovoltaic.”

Danimar a adus la TTA o Scanie specială: primul V8 din flotă

Danimar a venit și anul acesta la TTA cu mai multe Scanii, una dintre ele furând ochii audienței datorită culorii speciale, un cărămiziu metalizat.

„Am adus o Scania V8, de 770 CP, cu mai multe îmbunătățiri – bull-bar, faruri, proiectoare, parasolare noi – toate montate în garajul nostru. Chiar dacă a fost o investiție destul de costisitoare, pasiunea pentru camioane și-a spus cuvântul, mai ales că nu am mai avut până acum un V8 în flotă și ne doream foarte mult unul”, a spus Valentin Ghiorghe, managerul companiei.

Pentru ediția următoare a TTA, Danimar va reveni cu acest camion cu interiorul modificat. „Nu am avut timp anul acesta să facem și alte modificări. Și la exterior ne-au mai lipsit câteva detalii și elemente, dar cu siguranță le vom avea anul viitor.”

Danimar este una dintre companiile de transport care încearcă să înfrumusețeze cât mai mult fiecare camion din flotă. Toate au cabină mare, sistem de climatizare pentru staționare, cuptor cu microunde, frigider, ba chiar două frigidere la modelele mai noi.

„Încercăm să oferim confort, deoarece toți șoferii noștri au vechime în firmă. Jumătate din flota noastră de 30 de camioane sunt Volvo și cealaltă jumătate sunt Scania. Noi facem doar tur-retur și încercăm să avem 2-4 zile acasă între curse, însă depinde și de ce comenzi avem.”

Valentin Ghiorghe a preluat afacerea de la tatăl lui, care a început cu un camion și apoi a crescut treptat.

Publicitate pentru atragerea de șoferi

Pe lângă multe altele, Florin Tomuța este convins că rolul evenimentului din Alba-Iulia este de a face publicitate meseriei de șofer profesionist și lumii transporturilor. „Vrem ca oamenii să vadă și o altă față a transportului rutier de marfă, care, până la urmă, nu înseamnă doar curse, logistică, aglomerație pe șosele sau doar niște lucruri extrem de reci, ci și pasiune, iar atunci când există pasiune în ceea ce faci șansele ca lucrurile să iasă bine sunt foarte ridicate.”

Îndemnul „Shoes off”, pictat pe unele dintre exemplare, i-a făcut pe cei dornici să vadă cum arată o „garsonieră de lux” să privească în interior doar de pe scară, fiind recunoscători numai și pentru o privire de la distanță asupra bordurilor pictate sau lucrate în piele, a volanelor îmbrăcate, pictate sau demontate de la modele legendare, a tapițeriilor frumos cusute din materiale diverse sau a covorașelor elegante care împodobesc aceste camioane de multe zeci de mii de euro.

Potrivit lui Florin Tomuța, festivalul a trecut deja granițele României încă de anul trecut, în 2023 venind mai mulți participanți străini. „Am ajuns acolo unde mi-am propus. Mai mult, pentru prima dată se pare că targetul meu a fost puțin prea jos în legătură cu acest festival. Adevărul este că nu am avut niciun dubiu – încă de la prima ediție – că nu vom ajunge să avem cetatea plină de camioane, iar în momentul acesta este aproape plină. Încă mai este ceva loc pentru mai multe camioane în Cetate, astfel că încă este loc de extindere.”

Florin Tomuta (stânga), cu Antonio Billari (dreapta)

Florin Tomuța a amintit încă o dată că fără susținerea autorităților locale, care au arătat aceeași deschidere ca la prima ediție, nu s-ar putea organiza un astfel de eveniment într-un loc atât de emblematic pentru comunitate.

„Noi suntem aici din pasiunea pentru camioane, iar ceea ce face acest festival și impactul pe care îl are asupra comunității locale sunt lucruri deosibit de importante. Industria HoReCa, după toți acești ani de chin cu pandemia, are acum prețuri foarte ridicate față de ce știam cu toții. Și totuși, anul acesta festivalul a atras public care a umplut nu numai toate spațiile hoteliere din Alba, ci parțial și pe cele din Sebeș. Restaurantele au fost pline, numărul cel mai mare de vizitatori fiind atins sâmbătă. Am avut câteva elemente inedite – pe Radu Valahu, care a fost alături de noi și a tras un camion cu tot cu semiremorcă. Apoi, pentru prima dată a tras două autotractoare doar prin forța brațelor, fără a fi nevoie să uzeze de celebrul lui ham, cu care a reușit să pună în mișcare noul tramvai din București.”

Femeile sunt din ce în ce mai prezente în transporturi

Femeile au fost dintotdeauna prezente în transporturi, susținându-și soții din dispecerat, departamentul de contabilitate sau pur și simplu de acasă, având grijă de toate treburile casnice pentru a le permite să se dedice 100% business-ului.

Festivalul fiind un eveniment de week-end, care vizează pasiuni, nu atât afaceri, a fost o ocazie de a vedea transportatorii însoțiți de soții și copii. Așa am descoperit și câteva doamne implicate în afacerea de transport, care merită câteva rânduri în revistă.

Angelica Mirea, care deține împreună cu soțul ei, Cătălin Căpraru, Exclusive Car, este una dintre ele, iar Larisa Grămescu, implicată în managementul firmei Galedo Logistics, alături de cei doi frați ai săi, Leonard și Gabriel, este o altă prezență plăcută de la festival.

„Noi am început din 2010 să facem transporturi. Lucrăm ca un întreg, fiecare își știe rolul în firmă, avem fiecare atribuțiile lui”, spune Larisa Grămescu.

Galedo Logistics s-a prezentat și anul acesta cu aceleași modele din 2022, doar că acum a pregătit mai bine unul dintre camioanele Scania cu bull-bar (luat din Olanda), proiectoare (comandate din Germania), ornamente de acoperire a ștergătoarelor și un panou luminos cu numele firmei, montat pe toate camioanele.

„Nu am mizat pe picturi, ci pe detalii și accesorii exterioare. Nu am venit cu gândul de a câștiga premii, ci mai mult pentru socializare. Ne-am simțit deja recompensați de oamenii care au trecut pe la camioanele noastre și le-au admirat.”

Firma din Piatra-Neamț a adunat însă două premii anul trecut, iar anul acesta camionul Galedo a fost menționat printre primele 20 din cele mai frumoase de la TTA.

Un alt camion, cu plăcuța „Cornelia”, a fost expus cu modestie mai spre marginea Cetății. Ne-am fi așteptat să fie numele soției sau fiicei șoferului, însă am descoperit că era vorba chiar de șoferul camionului, care făcea echipaj cu soțul ei. „Șefa”, cum ne-a fost recomandată, conduce, alături de soțul ei, și compania bucureșteană Cross Expediții, care, cu 7 camioane, a atins o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro anul trecut.

„Avem șoferi stabili, angajați de 10 ani, și ne place să avem camioanele puțin mai bine echipate, nu doar pentru a arăta bine, ci și pentru ca șoferul să aibă confortul necesar. Tot timpul am căutat să cumpăram doar camioane noi, costul de operare fiind mai bun decât în cazul camioanelor rulate.”

O altă femeie implicată 100% în afacerile și pasiunile soțului ei este și soția lui Florin Tomuța, care duce în spate alături de colegele de la TTA toată munca de organizare a festivalului. Adevărul este că, la finalul evenimentului, mulți dintre cei implicați în organizare mergeau șchiopătând, oboseala spunându-și cuvântul după maratonul de 3 zile.

Articole similare