Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane puternice profesionisti ai volanului spectacol!

Colaborarea cu MKR Technology, o echipa din Cehia care si-a castigat renumele in cursele de camioane, a permis Renault Trucks sa organizeze si in acest an un eveniment special pentru presa, dar si pentru clientii cuceriti cu atuurile noilor serii T, C, D sau K. Cum de doi ani interesul echipei MKR s-a mutat catre cursele de rallye-raid, evenimentul din aceasta toamna, desfasurat pe un fost poligon militar din Slovacia, a aliniat la start doua camioane Renault Trucks K 6×4 de serie, cu care atat jurnalistii, cat si clientii s-au intrecut in conditii dificile de drum, care le reproduceau in parte pe cele de desert.
 

Intre etapele de concurs, participantii au putut testa pe pielea lor ce inseamna sa strabati desertul in cabinele a doua Renault K modificate pentru raliu. Doi dintre clienti, castigatorii competitiei, au participat la raliul Marocului alaturi de echipa MKR Technology, cu care au impartasit bucuria primei victorii intr-o cursa de rallye-raid.

Jurnalistii si clientii Renault Trucks din centrul si estul Europei, printre care si Romania, au petrecut o zi speciala intr-un poligon militar (Zahorie-Senica) de langa Bratislava, alaturi de echipa MKR Technology, aspiranta la titlul de campioana a raliului Dakar in urmatorii doi ani, dupa ce pana in 2013 se ocupa doar de cursele de camioane. Poligonul Zahorie reproduce foarte bine conditiile de desert, fiind un mediu potrivit pentru testele de dinainte de raliu, dar si pentru un eveniment reusit pentru cei care nu au experimentat inca participarea la un raliu.
Gazda evenimentului, Mario Kress, este un inginer auto german, care si-a castigat reputatia de „magician” in transformarea de camioane pentru curse cu mai multe echipe, una dintre cele conduse spre succes inainte de criza din 2008 fiind echipa ceheasca Buggyra.
De altfel, cehii au o traditie bogata in participarea si organizarea de curse de camioane, avand unul dintre circuitele de curse de camioane, cel de la Most, care atrage un public foarte numeros, de fiecare data. Tocmai de aceea, dupa mai bine de 20 de ani de experienta in cursele de camioane, Mario Kress a decis sa isi infiinteze propria companie – MKR Technology – cu activitate tot in domeniul curselor de camioane, avand sediul in tara care iubeste cel mai mult acest sport: Cehia.
„Activez in cursele de camioane de 28 de ani, iar in ultimii doi m-am implicat in cursele off-road. Proiectez si construiesc camionul, sasiul, suspensiile, franele, motorul si sistemul de racire. Implicarea in raliu este o provocare pentru mine pentru ca apar dificultati si situatii noi comparativ cu cursele de circuit. Sunt valori ce nu pot fi calculate, ci pot rezulta doar din teste. Anul trecut cand am inceput Dakar au aparut probleme tehnice si nu ne doream decat sa incheiem cursa cu ambele camioane. Pentru primul an cred ca ne-am clasat destul de bine. Cele mai multe probleme au fost la suspensii. Am pierdut si ulei in ultimii 80 km. Dar asta e Dakar, trebuie sa gasesti solutii astfel incat …

Articole similare