Pentru a scăpa de congestia transportului maritim și de incertitudinile transportului feroviar – din cauza războiului din Ucraina – între China și Europa, se caută noi soluții, inclusiv transportul combinat feroviar-maritim sau, ca în cazul noului serviciu al companiei germane Röhlig Logistics, transportul rutier-aerian.
Camioanele pleacă din mai multe orașe chineze și ajung la aeroportul Almaty din Kazahstan, unde mărfurile sunt încărcate în diferite avioane: unele merg direct în Europa, altele se opresc la Istanbul și apoi se transferă în alte avioane cu destinația Europa. Destinațiile finale pot fi Frankfurt, Amsterdam, Liège și Londra Heathrow. Această combinație oferă un timp de călătorie cuprins între 10 și 14 zile și permite trimiterea de încărcături complete sau divizate.
În ianuarie 2022, Röhlig Logistics a înființat o societate mixtă cu Penske Logistics, denumită Röhlig Penske Logistics, pentru a furniza servicii de logistică contractuală în Germania și în Țările de Jos, cu perspectiva de a se extinde și în alte țări din Europa de Vest. Noua companie dispune de 55.000 de m2 de spațiu de depozitare și va controla în viitor Penske Logistics Europe, care are 80 de angajați.