Chiar dacă nava portcontainer Ever Given a fost eliberată din interiorul Canalului Suez, va dura zile până când întreg blocajul va fi eliminat. Presiunea asupra lanțurilor de aprovizionare, și așa destul de puternică înainte de eveniment, a fost din nou crescută de accident.
După o blocadă care a durat zile întregi, gigantul portcontainer lung de 400 de metri și lat de 59 de metri a fost din nou pus în circulație. Portcontainerul a fost tractat spre o zonă sigură., însă va mai dura până când circulația va reveni la normal. Se estimează că cele 400 de vase cargo care așteaptă în zonă – încărcate cu tot felul de mărfuri, de la petrol la animale – vor avea nevoie de trei-patru zile ca să treacă. Printre ele sunt și nave care au plecat din porturile românești.
Nava cargo, înregistrată în Panama şi utilizată de compania taiwaneză Evergreen Marine, se deplasa din China spre portul olandez Rotterdam. Canalul Suez face legătura între Marea Roşie şi Marea Mediterană, oferind cea mai scurtă rută maritimă între Asia şi Europa. Aproximativ 12% dintre schimburile comerciale globale tranzitează Canalul Suez. Ruta este deosebit de importantă pentru industriile chimice și auto. „Presiunea în transportul maritim va continua. O relaxare a lanțurilor de aprovizionare maritimă nu poate fi de așteptat înainte de al treilea trimestru”, a estimat directorul executiv adjunct al Federației Industriilor Germane (BDI), Holger Lösch. Oficialul crede că efectele accidentului vor dura între trei și șase zile pentru a fi eliminate, apoi problema se va muta în porturi. Expedierea întârziată acolo va pune lanțurile de aprovizionare sub presiune suplimentară.
Citește și: Eșuarea portcontainerului Ever Given ar putea provoca pierderi de 10 milioane de dolari pentru Canalul Suez