Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cantarirea la Albita se face… la cerere

Punctul de trecere a frontierei de la Albita este cel mai mare ca suprafata din tara, acoperind 35 ha, si poate si printre cele mai frumoase, intrucat nu mai putin de 16.000 de trandafiri ii intampina pe cei care intra si ies din Romania, inainte de trecerea podului peste Prut. Traficul pe la Albita este intre 8.000 si 10.000 de camioane pe luna, pe fiecare sens in parte, insa din aprilie cantarirea vehiculelor a capatat caracter optional, fiind efectuata doar la cererea transportatorilor. Si asta pentru ca si aici a expirat avizul metrologic.
 

Agentia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) din punctul de trecere a frontierei de la Albita este alcatuita din patru puncte de lucru. Doua sunt pentru intrare marfa si pasageri – cantarire camioane, verificare documente si, in functie de datele cantarului, efectuare de incasari acolo unde se impune, si respectiv verificare autocare si microbuze. Tot aici se incaseaza si rovinieta. La iesirea din tara un punct este destinat verificarii tuturor vehiculelor de peste 3,5 t si 8+1 locuri, iar altul este special pentru verificarea achitarii rovinietei pentru persoanele fizice cu aparate PDA.
Timpul mediu de verificare pentru un autovehicul care nu are probleme este de cateva minute, intrucat acesta este introdus in aplicatia e-tarifare (program online pe toata tara) si informatiile sunt vizualizate imediat. Intrucat din aprilie anul acesta cantarul din Albita nu mai are verificare metrologica valida, camioanele se cantaresc doar la cerere sau daca Vama are vreo eventuala suspiciune si doreste sa stie greutatea vehiculului.
Cand mergeau cantarele se elibera pentru fiecare vehicul bon de cantar. Si atunci si pentru Vama era mai usor, pentru ca facea comparatia intre acesta si ce scria in CMR. In plus, daca erau situatii cand se prezentau mai departe camioane fara bon de cantar era clar ca incercasera sa ascunda ceva. „Am colaborat tot timpul bine cu Vama si cu Politia si ne-am ajutat reciproc”, a precizat Viorel Lemnaru, sef ACI Albita.
Situatia cu firma care are acum monopol asupra softului cantarelor este incerta si pana la verificarea metrologica se pierd bani frumosi la bugetul Companiei. „Nu stim ce se va face, pentru ca nu ne-am mai confruntat cu o asemenea situatie. In cazul cantarelor precedente erau efectuate verificari lunare si eventuale reparatii fara ca macar sa solicitam acest lucru, iar pretul pentru verificari era foarte convenabil. In cazul in care se semnala orice problema, timpul de reactie era de 48 de ore.”

Trafic lunar de 8.000-10.000 de camioane
Transportatorii din Republica Moldova intra in Romania mai mult noaptea, ca sa poata merge la incarcare. Media vehiculelor de transport marfa este de 8.000-10.000 pe luna, atat pe intrare, cat si pe iesire. In perioada sarbatorilor traficul vehiculelor de marfa se micsoreaza, deoarece sunt zile libere, iar camioanele moldovenesti nu intra in tara pentru ca nu are cine sa le incarce. In cazul transportului …

Articole similare