Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Capacitatea globala de transport a scazut cu 20% in doar doua saptamani

Nu este surprinzator faptul ca oamenii au fost panicati de criza coronavirusului si au cumparat in exces diferite produse, comportament ce a dus la o cerere masiva de camioane pentru reintregirea stocurilor, micsorand capacitatea de transport pentru alte produse. Rezultatul a fost o scadere istorica cu 20% a capacitatii de transport in doar doua saptamani, potrivit ABI Research. „Cresterea costurilor si panica consumatorilor au schimbat piata globala de transport si logistica.?, a spus Susan Beardslee, analist ABI Research.

Asociatia Americana a Autoritatii Portuare a spus ca scaderea din primul trimestru al anului este de cel putin 20%, ce include cursele pe gol, care costa transportatorii 1,9 miliarde de dolari. 
 
Transportul feroviar este, de asemenea, afectat cu o scadere de circa 50% inclusiv din porturile California si Los Angeles. 
 
Volumele de marfa pe transport aerian este posibil sa scada cu 9%, iar noile restrictii de calatorie dinspre Europa catre Statele Unite vor afecta si mai mult capacitatea de transport aerian. Numai DHL a raportat un impact de 79 milioane de dolari in februarie. Iar aceasta situatie se adauga la scaderea deja existenta din cauza tensiunilor dintre China si Statele Unite. „Pe termen scurt, a fost o intarziere de mai bine de sase saptamani a transporturilor din China. Scaderea initiala a cererii de transport rutier a inceput in porturi si a continuat in depozite si pe rutele interne. Insa, cererea de transport din China incepe sa arate semne de crestere, astfel ca transportul aerian dintre China si Statele Unite a crescut cu 27% in ultimele 14 zile, creand un dezechilibru intre cerere si oferta.?

Totusi, pe masura ce virusul s-a imprastiat in afara Chinei, guvernele au impus restrictii de calatorie in 26 din tari europene catre SUA. Iar 50% din transportul aerian de marfa este efectuat cu aeronave de pasageri. Asa ca, atunci cand capacitatea de transport va scadea drastic pe acest traseu, preturile vor creste semnificativ. „Nu se pot face predictii pe termen lung, ceea ce va afecta transportul si logistica anul acesta. Virusul impacteaza lantul global de aprovizionare anul acesta, cu 113 tari identificate ca studii de caz. Este greu de estimat care vor fi cerintele din transport. Sunt asteptate fluctuatii atat de capacitate, cat si de preturi, cu impact asupra expeditorilor din intreaga lume.?
 
Astfel ca expeditorii trebuie sa isi evalueze optiunile si sa ia in considerare eventuale inreruperi, intarzieri si cresteri semnificative de pret. Atat producatorii, dar si retailerii trebuie sa dezvolte planuri pentru clienti, eventual cu limite per client. Ar fi ideala si implementarea unor sisteme informatice (ERP, TMS, WMS), acolo unde este posibil. „Este de retinut faptul ca in timp ce unele tari incep sa isi creasca productia si transportul, altele pot intra in izolare. Asa ca este nevoie de o vizibilitate in timp real si flexibilitate pentru a ajusta totul, de la cantitatile de inventar la schimbarea locatiilor cand acest lucru este posibil.?

Articole similare

Ad