Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carosierii italieni, interesati de pietele de export

Transpotec Logitec devine, de la o editie la alta, o expozitie orientata nu doar spre piata italiana, ci si spre pietele de export. Carosierii autohtoni, desi au capacitati limitate de productie, de ordinul sutelor de unitati pe an, au inteles (dupa criza economica) faptul ca este bine sa isi extinda aria de acoperire, pentru a fi mai putin vulnerabili in contextul unei noi destabilizari majore. Multi dintre ei sunt interesati si de piata romaneasca, unde au inca clienti fideli si unde au facut treaba buna inainte de 2009.

Peste 41.000 de vizitatori, cu 35% mai multi decat la editia precedenta, au trecut pragul salonului international Transpotec Logitec 2019, care a avut loc la Verona (Italia), la sfarsitul lui februarie. Evenimentul, organizat de Fiera Milano, a reunit 406 expozanti, cu 23% mai multi decat in 2017, si a gazduit pe perioada celor patru zile nu mai putin de 70 de conferinte, prezentari si alte evenimente dedicate clientilor din transport rutier, intermodal si logistica. Pe langa subiectele de interes general, cum ar fi reducerea poluarii si siguranta rutiera, dezbaterile s-au concentrat asupra provocarilor cu care se confrunta piata italiana. De remarcat faptul ca 86% din companiile de transport din aceasta tara opereaza pe teritoriul Italiei, in conditiile in care media europeana se situeaza la 65%. De asemenea, media circulatiei camioanelor italienesti „pe gol“ este de 40% din totalul numarului de kilometri parcursi, fata de o medie europeana de 20%. La conferinte si seminare au fost cooptati si multi studenti cu specializari legate de transport, logistica sau infrastructura, iar sfarsitul de saptamana a fost dedicat unei expozitii care a numarat 108 vehicule decorate si personalizate de catre proprietarii lor, care au venit la Verona din toata Italia.
Constructorii de camioane DAF, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania si Volvo au prezentat in premiera pentru piata italiana cele mai noi modele lansate la finele anului trecut la nivel international, in timp ce pentru gama usoara Citroën, Fiat, Ford, Isuzu, Opel, Peugeot, Volkswagen, MAN si Mercedes-Benz au pus accent nu doar pe noutati, ci si pe solutiile de propulsie alternativa dezvoltate. Segmentul remorcilor a fost foarte bine reprezentat, pe langa furnizorii mari europeni, care colaboreaza cu puternici dealeri locali, fiind prezenti si numerosi carosieri locali, care au volume anuale de cateva sute de unitati. Practic, in acest domeniu, afacerile de familie au rezistat, iar multi dintre producatori tintesc dezvoltarea vanzarilor si pe celelalte piete europene.

Carausii italieni, incurajati de guvern sa investeasca in produse noi
2018 a fost un an bun din punct de vedere al vanzarilor pentru OMSP Macola, in conditiile in care in Italia s-au oferit avantaje fiscale pentru companiile care au investit in vehicule noi. In consecinta, piata a crescut foarte mult si toti carosierii au avut de lucru. Astfel, din cele aproximativ 100 de cisterne produse de OMSP Macola in 2018, jumatate au fost livrate pe piata italiana. La export, una dintre cele mai mari comenzi a venit anul trecut din partea Naftal, compania nationala de produse petroliere din Algeria. Separat, s-au mai livrat cisterne in Coasta de Fildes, dar si in tarile fostei Iugoslavii si Romania.
La Transpotec, carosierul italian a expus cisterne pentru gaz petrolier lichefiat, amoniac si dioxid de carbon lichid. Ca noutate, OMSP Macola a dezvoltat – in colaborare cu clientul sau – Liquigas – un sistem de management al flotei care, pe langa monitorizarea pozitiei vehiculelor prin GPS, are si functie de verificare a descarcarilor. Cel putin in cazul marfurilor periculoase aceasta functie este foarte utila.
Drago propune un concept de semiremorca pentru transportul materialelor de constructii cu podea detasabila, care poate fi inlocuita cu usurinta dupa un anumit numar de ani, pentru o a doua perioada de viata a vehiculului. Prototipul a fost prezentat deja in Statele Unite ale Americii, Suedia si Africa de Sud. Doua astfel de semiremorci au fost expuse si la stand.
Inainte de criza economica, Drago a vandut si in Romania, in colaborare cu un dealer de camioane care, intre timp, si-a schimbat portofoliul. In 2018 cea mai importanta livrare a fost pentru Gleeson Steel & Engineering, din Irlanda, care a achizitionat 250 de unitati din totalul productiei anuale de 350 de semiremorci. Operatorul irlandez a beneficiat de un program guvernamental de incurajare a achizitiilor, similar celui implementat in Italia. Astfel, toti transportatorii irlandezi care au cumparat vehicule noi si-au putut inregistra drept cheltuiala 130% din valoarea produselor.

Livrarile catre carausii romani nu se mai ridica la nivelul de dinainte de criza
OMEPS este prezent cu filiala in Romania inca din 2007 si pana in prezent a livrat aproape 400 de unitati, dar si piese de schimb. Dupa perioada de criza cererile nu au revenit la nivelul din 2008. Afacerea merge insa bine, cele mai solicitate modele ramanand semiremorca CR 35 pentru transport de ciment, basculanta CR 47 si semiremorca CR 60 pentru transport de faina.
La Transpotec au fost expuse o semiremorca fixa pentru transport de ciment CM 40, o cisterna rigida CMA 28, cu montare pe autosasiu, si o semiremorca CR 65, ambele pentru transport de faina. Cea mai mare parte a productiei merge catre pietele de export. In 2018 au fost fabricate 350 de unitati si pentru anul acesta se estimeaza volume similare.
Giesse Cisterne, unul dintre cei mai importanti producatori de cisterne din Italia, are in prezent in plan dezvoltarea catre pietele de export, inclusiv in Romania. Deocamdata, peste jumatate din livrari se fac catre clientii italieni. Productia anuala se ridica acum la 150 de unitati, insa odata cu finalizarea constructiei unei hale noi de asamblare volumul total se va dubla.
La stand au fost expuse o semiremorca fixa, de 39 m3, alaturi de una basculabila, de 60 m3. Ambele modele sunt dedicate pentru transport de faina si au atat sasiul, cat si suprastructura, din aluminiu.
TMT Tanks & Trailers a expus la Transpotec semiremorca Conchiglia, cu podea mobila, care are o capacitate de 92 m3 si poate incarca 33 de europaleti. Sasiul si suprastructura sunt amandoua din aluminiu, iar semiremorca poate fi configurata pe lateral cu usi cu deschidere normala sau culisante. In 2018 productia a fost de 100 de unitati, iar pentru anul acesta se intentioneaza o crestere a volumelor cu 50%, pe fondul cresterii cererilor, in special de pe pietele de export. In prezent, doar 30% dintre livrari sunt pentru clientii straini. In Romania, TMT Tanks & Trailers este reprezentata de Otto Trailer.
Tecnocar produce in special semiremorci basculabile cu podea curbata, pentru transportul materialelor de constructii. Din cele aproximativ 1.200 de unitati fabricate in fiecare an, 60% sunt livrate pe piata italiana. 10-15 semiremorci sunt vandute anual si in Romania, achizitiile fiind facute direct de catre clienti.
Cele mai solicitate sunt suprastructurile de otel, avand capacitati de incarcare intre 20 si 35 m3. Pentru Transpotec s-a optat insa pentru o semiremorca basculabila de 40 m3, cu suprastructura de aluminiu, alaturi de un sasiu (proiectat special cu gauri) pentru transportat reziduuri de metal si o basculanta de 20 m3 din otel, montata pe autotractor.

Wielton a salvat Cardi si Viberti de la faliment
Dupa preluarea de catre Wielton, carosierii italieni Viberti si Cardi au revenit pe linia de plutire. In cazul Viberti, configuratia tehnica a produselor s-a modificat. Wielton a preluat constructia sasiurilor la fabrica sa din Polonia, iar Viberti a ramas cu realizarea suprastructurii si asamblarea. In cazul Cardi, 70% dintre componentele folosite in productie sunt realizate in Italia.
Cele doua branduri vand exclusiv catre piata italiana. Anul trecut, productia totala s-a ridicat la 1.000 de unitati. La Transportec au fost expuse o basculanta Cardi Bulk Master, de 45 m3, alaturi de o semiremorca cu prelata Viberti Eight Master, de 31 t.

Isuzu propune noul Q95
Isuzu a avut intotdeauna o prezenta consistenta la Transpotec, mai ales ca are fabrica in apropiere de Verona. La editia din acest an a prezentat patru camionete noi si pick-up-ul Crew Paris Plus, cu motor de 164 CP. Noutatea a reprezentat-o camioneta Q95, cu greutate totala maxim autorizata de 9,5 t, care poate fi comandata in patru variante de lungime, intre 5,7 si 8 m.
Alaturi de aceasta au mai fost expuse modelul M21 cu cabina dubla, camioneta P75, carosata cu box frigorific, si modelul F11, cu masa totala admisa de 11 t.
In Romania, Isuzu este foarte bine cunoscut, avand clienti si distribuitori in majoritatea oraselor. De altfel, aprecierea produselor pe piata noastra este confirmata si de cresterea cifrei de afaceri a importatorului Mizar Motors, din Baia Mare, cu 60% in 2018 fata de anul precedent.
Cele mai vandute modele au fost camionetele seriilor N si P, de 3,5 si respectiv 7,5 t masa maxima total autorizata. Si 2019 a pornit foarte bine, cu comenzi deja pentru 30 de unitati, dintre care 10 cu nacela. Cateva unitati au mers catre Politia Romana, fiind carosate special pentru transport de vehicule, iar altele au fost cumparate de transportatori care opereaza pentru Mega Image. De altfel, gama de produse se preteaza foarte bine pentru carosari speciale, cum ar fi compactoare de gunoi, nacele, vehicule de pompieri, cisterne si, foarte important, transport auto. In perioada urmatoare, Mizar Motors este interesat sa gaseasca dealeri noi in orasele in care nu este deocamdata reprezentat.
Dintre dealerii de camioane si semiremorci prezenti la Transpotec, unii si-au extins retelele si dincolo de granitele Italiei. Este cazul K.ITA, care intermediaza vanzarea de containere, semiremorci cu prelata si frigorifice din Turcia, Spania si Olanda. In 2018 a vandut 450 de unitati, din care 200 de prelate si 150 de boxuri frigorifice, si nu exclude extinderea catre Europa de Est.

Romania, una dintre cele mai bune piete pentru CEI
La standul sau din zona Aftermarket Village, furnizorul de componente pentru cutii de viteza si diferentiale CEI si-a asteptat clientii si colaboratorii din toata Europa, obiectivul principal fiind de a promova imaginea produselor in randul utilizatorilor finali.
Ca urmare a cererilor tot mai multe venite din partea clientilor de utilitare, care se dezvolta rapid pe segmentul comertului online, CEI a deschis o noua linie de productie pentru componente destinate vehiculelor comerciale usoare.
Romania este una dintre cele mai bune piete pentru producatorul italian, gratie flotei de vehicule second-hand operate la nivel national. Si in celelalte tari est-europene volumele au fost in crestere in ultimii ani.
Printre standurile generoase ale producatorilor de vehicule s-au interpus numeroase standuri ale furnizorilor de servicii, cu focus pe solutiile de management de flota si depozit, precum si servicii de recuperare TVA/plata taxe de drum etc.
Un jucator nou in domeniul monitorizarii de flote de vehicule comerciale este Meta System, cu noul produs Meta Track. Serviciul de monitorizare include un hardware compact, care are un consum redus, o baterie, detector GPS si comunicare GSM.
Compania a furnizat pana acum solutii de monitorizare pentru autoturisme, fiind orientata in special catre servicii de tip „insurance telematics“. Meta System a instalat deja peste un milion de unitati hardware pe vehicule, pe piata din tara noastra fiind reprezentata de Alarm Service 96.

Articole similare