AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cat se poate de stabili pe o piata instabila

Toata lumea se astepta ca 2009 sa fie un an dificil, dar putini credeau ca declinul va fi atat de puternic.  Transporturile de marfa au avut o cadere brusca in toata Europa, iar achizitiile de camioane noi au fost, in consecinta, scazute. Dupa ani de vanzari record, declinul a lovit Europa la inceputul lui 2009. Si Daimler Trucks a inregistrat scaderi in vanzari, dar acestea au fost temperate printr-o serie de masuri care si-au dovedit eficacitatea.
 
In 2009, Daimler Trucks a comercializat 259.328 de autovehicule, vanzarile globale inregistrand o scadere de 45% fata de 2008.
 

Veniturile diviziei s-au redus cu 36%, pana la 18.360.000 de euro. Cu toate acestea, Daimler Trucks a reusit sa-si pastreze si chiar sa-si creasca cota de piata in regiunile cheie si si-a mentinut anul trecut statutul de lider global pe segmentul de camioane medii si heavy, in ciuda crizei.
EBIT-ul sau a scazut totusi la minus un miliard de euro (fata de 1,6 miliarde de euro in 2008), din cauza unor cheltuieli cu programele regionale la Daimler Trucks North America si Mitsubishi Fuso Truck&Bus Corporation in Japonia. Faptul ca scaderea nu a fost si mai mare se datoreaza serviciilor after-sales mai stabile.
Scaderea din 2009 a fost cu mult mai mare decat fluctuatiile normale, de aceea Daimler Trucks si-a intensificat masurile de management al costurilor si a lansat noi programe de eficientizare bazate pe penetrarea noilor piete in crestere si dezvoltarea de noi generatii de produse si tehnologii.
Fabricile germane Daimler Trucks au un grad inalt de flexibilitate si pot face fata unei scaderi cu pana la 30% a pietei, fara a fi nevoite sa apeleze la masuri speciale. Flexibilitatea si programul de munca redus au permis evitarea concedierilor chiar daca cererea a scazut cu aproximativ 50%.

Produse noi si piete in dezvoltare
Efectele crizei au fost dramatice in zonele Triadei (America de Nord, Europa de Vest si Japonia) si, la inceput, si in Brazilia, Rusia, India si China (BRIC), dar, de exemplu, Rusia da semne de crestere.
Daimler Trucks va continua eforturile de a se dezvolta pe pietele BRIC, pentru ca deja exporta unul din doua camioane in afara Triadei si in jur de 13% din vanzari sunt obtinute pe pietele din tarile BRIC.
Daimler Trucks nu a intrerupt investitiile in cercetare si dezvoltare in 2009, ci le-a pastrat la nivelul din 2008, de aproximativ un miliard de euro.
Printre prioritatile companiei se numara camioanele noi si dezvoltarea unor sisteme alternative de propulsie, in conformitate cu standardele internationale de emisii. Desfasurarea tuturor acestor proiecte intr-un mediu economic dificil reprezinta o mare provocare, dar anularea lor ar fiu un pas gresit deoarece ele, in viitor, vor fi un avantaj competitiv important.
Previziunile pentru 2010 sunt rezervate, anuntandu-se a fi un an greu. Opinia generala este ca va dura ani intregi pana piata va ajunge la nivelul de dinainte de criza. Planul Daimler Trucks pentru 2010 presupune un EBIT de 200 de milioane de euro, toate unitatile de business urmand sa genereze profit.

Articole similare