Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce au in comun bijuteriile si condimentele? Un supply chain foarte flexibil

Viteza cu care recesiunea a atacat piata a avut implicatii severe pentru jucatorii din industria producatoare, si nu doar la nivel de vanzare, ci in tot supply chain-ul. Scaderea, presiunea pusa pe pret, concurenta neloiala si volatilitatea pietei care nu-ti permite sa faci previziuni au generat miscari de eficientizare. Un camion intarziat la incarcare, inca o cerere neplanificata, un client care are nevoie si de alte servicii cu valoare adaugata etc. constituie probabil un scenariu cu care actorii implicati in lantul de aprovizionare se confrunta zilnic.

Cat de repede si eficient pot face fata acestor schimbari si nevoi speciale tine doar de flexibilitatea unui supply chain, care inseamna tocmai capacitatea de a detecta oportunitatile si de a raspunde problemelor in cel mai scurt timp. Acestea au fost aspectele punctate si de Miguel Suarez, director supply chain centre of business excellence Swarovski si fost supply chain director Kotany, care a facut, cu ocazia Translog Connect, o comparatie intre supply chain-ul bijuteriilor si condimentelor.

Piata se schimba, comportamentul consumatorului se schimba si mai mult, iar un supply chain (SC) eficient trebuie sa faca fata acestor cerinte.
Pentru acesta, in productie se lucreaza doar in baza previziunilor de cerere, dar asa se poate lucra doar daca ai un SC flexibil. Prin definitie, un SC are un timp de raspuns rapid si poate face fata schimbarilor pe termen scurt si cerintelor. O alta componenta este implicarea si imbunatatirea constanta.

Un SC flexibil este mai complex si mai rapid
Un SC flexibil este si rapid, dar ca orice proces are argumente pro si contra. Flexibilitatea SC permite unei companii sa se descurce cu lejeritate cu produsele cu o durata de viata mai mare in productie. „In 2006, condimentele Kotany puteau sta in productie si 20 de ani, iar cand am plecat media de viata a unui produs era de 12 luni. Dupa aceasta perioada putini oameni mai doreau sa cumpere acelasi produs“, a declarat Miguel Suarez. Acesta a fost motivul pentru care condimentele tipice, cum este piperul, aveau nevoie de adaptare la cerintele clientilor si au fost reduse ciclurile de viata.
Pe de alta parte, la Swarovski, o colectie de bijuterii putea sa ramana in productie chiar si 3-4 ani, insa acum nu depaseste sase luni. „Planul pentru 2013 este sa reducem timpul pentru o colectie la trei luni“, a completat acesta. Perioada de dezvoltare dureaza 6-9 luni si produsele stau la raft doar trei luni. Pe de alta parte, daca viata unui produs la raft este mai scurta, poate creste numarul de SKU. In cadrul unui SC flexibil, planificarea nu mai joaca rolul principal, si astfel un lant logistic poate face mai usor fata unei cresteri a cererii neasteptate.

Articole similare

Ad
Ad