Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE lasă la latitudinea fiecărei țări să își reglementeze controlul privind întoarcerea camioanelor

Din 21 februarie, șoferii de camion care nu lucrează cu vehicule echipate cu tahograful inteligent de generația a doua trebuie să introducă manual simbolul țării la trecerea frontierei, această indicație fiind deosebit de importantă nu numai pentru a ști cum se calculează remunerația șoferilor detașați, ci și pentru a demonstra respectarea de către operatorii de transport a obligației de a-și aduce camioanele la unul din centrele operaționale din statul de stabilire, la fiecare opt săptămâni. Cu ce documente exact se va dovedi respectarea acestei condiții va stabili fiecare stat membru în parte, Comisia Europeană dând mână liberă autorităților din fiecare stat membru, care trebuie să adopte în legislație, până la data intrării în vigoare a celui de-al treilea dosar al Pachetului Mobilitate, mecanisme de control în acest sens.

Fiecare autoritate are dreptul să solicite, după caz, statului membru în care este stabilită compania de transport asupra căreia este efectuat controlul, dovezi prin care respectivul camion a revenit la centrul operațional. Totul se va realiza prin sistemul IMI (Internal Market System), iar acum Comisia Europeană instituie un schimb de informații privind condiția de stabilire în temeiul Regulamentului 1071/2009 (privind accesul la piață) prin care statele membre pot coopera.

Nu se cunoaște exact cum va fi realizat controlul, dar dovezile prin care o firmă poate demonstra că a respectat obligația de întoarcere a camioanelor la fiecare opt săptămâni sunt legate de tahograf sau CMR. Dacă în cel de-al doilea caz lucrurile sunt mai simple, CMR-ul indicând locul de încărcare/descărcare din România (ca să nu zicem că ar putea fi solicitată chiar o copie a documentului cu semnătura de la livrare), în primul caz – cel al tahografului – care se aplică în situațiile în care camionul se întoarce gol în țară/sau pleacă gol din țară, situația este mai confuză, deoarece numai tahograful inteligent de generația a doua indică permanent locația înregistrării rulării camionului. Pentru camioanele mai vechi, șoferii au obligația însă să introducă manual simbolul țării în care a intrat, la maximum câteva minute după trecerea frontierei. Astfel, dacă sediul operațional e la București, de exemplu, firma poate argumenta cu înregistrarea tahograf că șoferul a mai condus circa 8-10 ore după intrarea în țară și a ajuns la sediu.

De asemenea, dacă o firmă a completat în portalul IMI o declarație de detașare pentru un șofer care a condus respectivul camion, autoritățile de control au posibilitatea de a controla cardul respectivului șofer și a verifica astfel și ce s-a întâmplat cu camionul.

Mai multe clarificări despre cum se vor desfășura controalele însă ar trebui să apară pe site-ul Comisiei Europene până la finalul acestei luni.

Articole similare

Ad