Alin Cretu, AC Mobile: „400 de euro in plus la sofer“
„Unii se vor muta, altii vor intra in faliment. Eu sunt vorbitor de limba germana, pentru ca am locuit multi ani in Germania, de aceea voi alege sa ma mut acolo chiar daca vorbim de taxe mai mari. Am facut calcule, iar diferenta de cost pentru un angajat sofer in Germania, fata de Romania, este de 400 de euro, pe care angajatorul ii plateste la statul german. Pe de alta parte, impozitul pe profit in Romania este de 16%, iar in Germania e 35%, insa aceste costuri se regasesc in pretul final de transport. Soferii angajati la firme de transport germane beneficiaza si ei de diurna, plus o forma de compensare neimpozabila, prin care se pot duce acasa de patru ori pe an, in valoare de 525 de euro. Comparativ cu Romania insa, tot profitul pe care il faci acolo esti incurajat sa il cheltui tot in Germania.“
Mateo Cezar, CCC Mat Trans
„Adoptarea Pachetului Mobilitate 1 este o chestiune foarte complicata pentru noi, firmele de transport mici. Nu avem cum sa aducem soferii acasa atat de des, ar trebui sa avem doi sau trei soferi de schimb pe un camion. Cu camionul acasa nici nu se discuta. Si asa avem parte de controale mai ceva ca in Romania. De exemplu, recent am fost amendati in Belgia cu 1.800 de euro pentru ca soferul nu a avut un CMR pe un container gol, este clar un abuz, intrucat a fost amenda maxima. Prin tot ceea ce contine acest pachet de legi nu va face decat sa ne oblige sa renuntam sau sa ne mutam.“
Gabriel Iftode, Your Fast Transport
„In viitor noi nu ne vom mai putea desfasura activitatea in Europa de Vest. Sincer, nu m-am gandit deloc la scenariul negativ, cel al falimentului, mai degraba iau in calcul sa imi deschid firma undeva in centrul sau vestul Europei. Compania este mica, avem sase soferi, ne afecteaza lipsa lor, insa daca trebuie sa ne intoarcem cu camioanele cu siguranta nu vom mai putea face transport.“
Ovidiu Placinta, Express Euroscan
„Daca trec propunerile de modificare ne gandim serios la emigrare. Diferentele per sofer fata de ce platim in momentul de fata in Romania nu sunt foarte mari, totul este legat de taxele si impozitele platite, insa vom avea si noi alte tarife, aferente unei firme din vest. Dintre toate modificarile, cele mai grave sunt cele legate de venirea acasa a camioanelor si a soferilor, restul le mai rezolvam noi cumva. Este imposibil pentru noi sa mai facem transport daca soferul sau camionul trebuie sa ajunga in Romania intr-o perioada atat de scurta, practic costurile ni se vor majora cu 100%, in timp ce cursele vor fi mai putine. Speram sa blocam cumva acest Pachet, este ultima sansa.“