Nokian Tyres isi testeaza anvelopele de iarna pe zapada, gheata si lapovita in centrul White Hell („Iadul Alb”), aflat in apropierea localitatii Ivalo din Laponia, dincolo de Cercul Polar Arctic, si care se intinde pe mai mult de 700 ha de camp inzapezit. Acesta a fost infiintat in 1986 si de atunci a dobandit reputatia celui mai exigent, vast, complex si extrem centru de testare a anvelopelor in mediu natural din intreaga lume. La White Hell iarna temperaturile scad mult sub zero grade, in timp ce primavara sunt posibile variatii intre zi si noapte de pana la 40 de grade.
Din noiembrie pana in mai, cand sunt aproximativ 200 de zile de ger, pistele de testare sunt supraaglomerate, fiind testate peste 20.000 de anvelope si parcursi peste 40.000 km pe pista. In cadrul centrului sunt mai mult de 20 de piste intretinute constant, intinse pe mai mult de 100 km, incluzand un „culoar de gheata“ lung de 700 m in care sunt posibile testari in conditii controlate.
Pentru unele teste este esentiala simularea conditiilor extreme si de aceea testele de la Ivalo presupun sute de ore de franare si accelerare pe circuit, in slalom si pe panta, pe suprafata inzapezita si inghetata. Iar datorita acestor testari intense Nokian Tyres este considerat lider mondial in dezvoltarea si fabricarea de anvelope.
Pilotii de teste experimentati sunt esentiali, insa se realizeaza si teste cu vehicule robot, care garanteaza repetarea exacta a celor individuale.
Totusi, ele au doar un rol de sustinere, deoarece nicio masina si niciun dispozitiv nu pot inlocui pilotii adevarati si experienta acestora.
Intretinerea pistei este foarte dificila deoarece conditiile pistelor inzapezite si inghetate trebuie sa fie comparabile, pentru obtinerea unor rezultate concludente. Practic, trebuie asigurate constant aceeasi grosime a zapezii, aceeasi duritate a ghetii, precum si curatarea pistei in functie de necesitati.
In 2017 Nokian Tyres va deschide, cu o investitie de circa 16 milioane de euro, un nou centru tehnologic cu scopuri multiple in Santa Cruz de la Zarza, Spania, atat pentru anvelopele de iarna, cat si pentru cele de vara, pentru a stimula dezvoltarea productiei pe tot parcursul anului. Situat la sud de Madrid, acesta ocupa 300 ha si va fi inconjurat de o pista ovala de 5 km, cu curbe inclinate, care permite testarea anvelopelor de vara si de iarna cu indice de viteza ridicat (solicitate mai ales in Europa Centrala si in America de Nord), la viteze de pana la 300 km/h. In centrul pistei ovale se vor afla piste de cercetare si testare suplimentare, pentru acvaplanare, franare si manevrare pe suprafete umede. Aici se vor desfasura si majoritatea testelor de omologare, inclusiv testarea nivelului de zgomot al anvelopelor.