Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Centrum a eficientizat transportul

Centrum lucreaza cu o combinatie de vehicule inmatriculate in Romania si Olanda. Insa in Romania sunt folositi in special soferii autohtoni, olandezii nefiind dispusi sa conduca pe drumurile noastre mai departe de Oradea.
Pe unele relatii, pentru mai multa eficienta, compania foloseste aceleasi vehicule de fiecare data. „Camioanele care merg in Serbia sunt mereu aceleasi, deoarece asigurarile sunt achizitionate pentru un an si pentru acelasi camion. Daca se schimba camionul trebuie sa cumperi alta asigurare, de fiecare data, iar astfel asigurarea la final poate costa de 10 ori mai mult.
 

Asadar, pentru Serbia sunt mentinute aceleasi camioane, asigurari si chiar soferi.“
Cele mai multe reduceri ale pretului de transport se datoreaza, in prezent, concurentei inca mari de pe aceasta piata. Astfel ca transportatorii sunt dispusi ca, indiferent de costurile pe care le au, sa scada tarifele doar pentru ca altii au venit cu oferte mai bune ca a lor. Insa acest lucru nu se intampla doar la noi, ci si in tari precum Ungaria, Cehia sau Polonia, unde transportatorii sunt in competitie directa, spre castigul clientilor. „Noi, daca nu obtinem pretul corect, nu plecam in cursa, pentru ca nu dorim sa mergem in pierdere.
Dar e foarte dificil sa convingi pe cineva sa spuna «nu». Cand am inceput cu Centrum la Oradea, in urma cu 10 ani, profitul din transporturi era mult mai mare. Atunci nu toata lumea avea CEMT-uri, companiile mai mici nu aveau acces la fel de rapid afara pentru ca nu aveau garantii de tranzit si nici o organizatie care sa le asigure o incarcare rapida“, a explicat Marc Paulissen, directorul general Centrum Transport.
Potrivit acestuia, acum, preturile au scazut cu 30-40% si in mare parte serviciile de transport nu mai pot fi platite. „Asa ca am unele indoieli in legatura cu modul in care vor putea companiile din Romania sa se mentina pe linia de plutire.“
Preturile mici nu tin cont nici de faptul ca acum nu mai sunt diferente intre echipamentele transportatorilor romani si cele care se gasesc la alti transportatori comunitari. „Acum 10 ani nu multi transportatori aveau echipamente specializate. Dar acum companiile romanesti au acces la tot felul de echipamente.
Mai dificil este accesul la cele inchiriate, insa companiile de inchiriere au oferte foarte bune, iar pentru mine este ciudat faptul ca preturile de inchiriere nu sunt diferite de la un tip de vehicul la altul.“
Desi romanii prefera in special cursele lungi, potrivit lui Marc Paulissen, cele mai profitabile sunt cele scurte, pe relatia Romania-Ungaria, de exemplu.
„Dar aici intervine problema oamenilor care se ocupa sa gaseasca marfuri in Europa. La cursele lungi soferii conduc mai mult decat la cele scurte, asa ca platile cresc, iar dupa o luna ajungi la un profit de cateva sute de euro.“

Articole similare