Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cerere către ONU: Puneți capăt crizei umanitare din transportul de mărfuri!

Organizațiile și sindicatele globale rutiere, aeronautice și maritime au cerut liderilor mondiali să se întâlnească săptămâna aceasta la Adunarea Generală a ONU pentru a pune capăt unei “crize globale umanitare și a lanțului de aprovizionare”.

Într-o scrisoare deschisă, Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Camera Internațională de Transporturi (ICS) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF) fac apel la liderii mondiali pentru a restabili condițiile de muncă umane în industria transporturilor. Reclamanții au scris faptul că „muncitorii din transporturi au menținut comerțul mondial în timpul pandemiei, dar acest lucru a avut un efect uman ridicat: 400.000 de navigatori nu și-au putut părăsi navele, traficul aerian a fost restricționat și muncitorii s-au trezit cu reglementări de frontieră și de călătorie, restricții și s-au confruntat cu reglementările de vaccinare. “

Controalele de frontieră rutiere suplimentare i-ar fi obligat pe șoferii de camioane să aștepte în condiții nesanitare cu săptămânile fără instalații adecvate înainte de a-și putea termina călătoriile și de a se întoarce acasă.

Cererea tot mai mare de mărfuri continuă să pună presiune pe lanțurile de aprovizionare

Această povară continuă asupra lucrătorilor din transporturi duce acum la prăbușirea lanțurilor de aprovizionare. Organizațiile și sindicatele au avertizat că statele nu au întreprins acțiuni coordonate și au îndemnat liderii să pună capăt și să rezolve criza înainte ca cererea de transport de marfă să revină și să continue să exercite presiuni asupra lanțurilor de aprovizionare.

Asociațiile afirmă că 65 de milioane de angajați sunt afectați în sectorul global al transporturilor și mai mult de 3,5 milioane de companii de transport rutier de marfă și aviație, care generează o cifră de afaceri mondială de peste 20 de miliarde de dolari pe an. Potrivit scrisorii deschise, acest lucru ar afecta peste 80% din flota comercială mondială.

Din ce în ce mai mulți lucrători din sectorul transporturilor pleacă

Potrivit IUA, IATA, ICS și ITF, lipsa forței de muncă în toate sectoarele de transport se datorează și tratamentului slab al lucrătorilor în timpul pandemiei. Se așteaptă la mai multe renunțări, ceea ce ar pune în pericol și mai mult lanțul de aprovizionare. 

„Pe durata pandemiei, ministerele transporturilor nu au reușit să colaboreze cu ministerele sănătății pentru a îmbunătăți modul în care restricțiile de călătorie tratează lucrătorii din transporturi. Dacă șefii guvernelor nu fac schimbări, criza umanitară și criza din lanțul de aprovizionare vor continua la nesfârșit și vor cauza și mai multe dificultăți”, a conchis acesta.

Articole similare

Ad