Industria globală a ambalajelor se află în plină expansiune și va crește cu circa 30% până în 2025, de la 770 de miliarde la un trilion de dolari americani, după ce a crescut și în ultimii cinci ani cu o medie de 5,6%/an, așa cum arată un studiu recent al companiei de consultanță internațională Horváth. Amploarea pe care o va lua comerțul online este unul dintre factorii care duc la creșterea cererii de ambalaje, în pofida eforturilor de a proteja clima și a diminua risipa de materiale, dar va crește și cererea de materiale de ambalare îmbunătățite și sustenabile, cu un impact mai redus asupra mediului.
Printre factorii care generează creșterea susținută a acestei piețe, Horváth a identificat îmbătrânirea populației (care prelungește perioada de consum și necesarul de produse ambalate precum alimente, medicamente ș.a.), faptul că gospodăriile au mai puțini membri, ce consumă volume tot mai mari de produse, urbanizarea și creșterea comerțului online și cererea sporită de ambalaje sustenabile, care le va permite companiilor să-și optimizeze produsele și să identifice noi modalități de diversificare a veniturilor și de diferențiere pe piață.
Studiul mai arată că industria și transporturile par să fie semnificativ mai „sustenabile” decât consumul populației și că procesele industriale necesită, în primul rând, materiale reciclabile precum hârtie și carton și ocupă aproximativ 41% din volumul total de ambalaje. În schimb, consumul se ridică la 59% din piața mondială a ambalajelor, folosind preponderent cantități mai mari de materiale plastice (compozite).
Trei sferturi din piața mondială este dominată de hârtie și carton, precum și de ambalaje din plastic, restul fiind metal, sticlă și alte materiale. 70% din toate ambalajele de consum sunt pentru alimente (51%) și băuturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice și doar 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.
La nivel global, zona Asia-Pacific este răspunzătoare pentru cea mai mare proporție de ambalaje, aproximativ 40%, cu o rată de creștere anuală estimată de aproape 7%. Urmează Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) cu puțin sub 30% și America de Nord cu 26%.