Potrivit ACEA, in primele cinci luni ale anului, piata UE a vehiculelor comerciale a crescut cu 6,5%, insumand 1,1 milioane de vehicule noi inmatriculate. Germania conduce, cu o majorare de 14,7%, urmata de Marea Britanie (+ 7,9%), Franta (+ 7,7%), Italia (+ 3,9%) si Spania (+ 3,3%).
Pe segmentul vehiculelor utilitare usoare (LCV), cresterea a fost de 5,9%, pana la 908.291 de vehicule vandute. Fiecare dintre pietele mari a avut o contributie pozitiva la performanta globala a regiunii, dar in special Germania (+ 14,7%), Anglia (+ 7,5%), Franta (6,9%), Italia (+ 6,0% ) si Spania (+ 3,8%).
Din ianuarie pana in mai 2019, in Uniunea Europeana au fost inmatriculate 143.694 camioane grele, de peste 16 tone, respectiv cu 8,6% mai mult decat in aceeasi perioada a lui 2018. Marea Britanie (+ 17,6%), Germania (+ 14,8%) si Franta (+ 14,5%) au inregistrat cresteri puternice, in timp ce Italia (-8,6%) si Spania (-1,9%) au raportat contractari ale cererii.
Pana in prezent, in 2019, piata UE a vehiculelor comerciale din gama medie si grea (MHCV), de peste 3,5 t, a crescut cu 9,6%, ajungand la un total de 176.548 de unitati. Germania (+ 15,9%), Anglia (+ 15,3%) si Franta (+ 13,9%) au fost principalele motoare ale acestei cresteri, in vreme ce Spania si Italia (-1,9%, respectiv -7,6%) au raportat scaderi.
In primele cinci luni ale anului, cererea de autobuze si autocare noi a inregistrat o crestere modesta (+ 4,2%), in principal datorita performantelor puternice din luna mai. Pietele din Europa Centrala (+ 26,5%) au contribuit in mod semnificativ la acest rezultat pozitiv, in vreme ce trei dintre cele mai mari cinci piete ale UE au inregistrat scaderi pana in prezent, in 2019.